arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۰

عباسی: نیروگاه بوشهر با ظرفیت کامل در دهه فجر راه‌اندازی می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان انرژی اتمی از راه‌اندازی نیروگاه بوشهر با ظرفیت کامل در دهه فجر خبر داد.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران هسته ای، فریدون عباسی، با حضور در فراکسیون دانشگاهیان مجلس، تعمد روس‌ها برای تاخیر در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر را رد کرد و گفت: پس از حل مشکلات فنی امیدوارم نیروگاه بوشهر در دهه فجر با حداکثر ظرفیت خویش راه‌اندازی شود.

عباسی با انتقاد از اظهاراتی که در مورد کارشکنی روس‌ها در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر مطرح می‌شود، گفت: در این هشت ماهی که مدیریت را بر عهده داشتم چنین چیزی را ندیدم و روس‌ها کمال همکاری را برای راه‌اندازی نیروگاه داشته‌اند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با انتقاد از اینکه روس‌ها را به بهانه‌جویی متهم می‌کنند، گفت: در مورد خارج کردن سوخت از نیروگاه بوشهر، حق با روس‌ها بود و باید سوخت خارج می‌شد زیرا یکسری اجزای فلزی با سوخت وارد راکتور شده بود که باید سوخت خارج و سیستم شستشو می‌شد.

وی با اعلام اینکه تجربه راه‌اندازی نیروگاه‌های اتمی در سراسر جهان، انجام تست‌های مکرر بوده است، گفت: نیروگاه بوشهر نیز باید چندین باره تست شود تا هیچ مشکلی نداشته باشد.

عباسی با اشاره به اینکه کشورهای جهان در انتظار شکست ایران در بحث هسته‌ای هستند، گفت: به همین دلیل عجله‌ای در راه‌اندازی نداریم و سعی می‌کنیم آزمایش‌های مکرر انجام گیرد تا راه‌اندازی نهایی بدون هیچ مشکلی انجام شود و نیروگاه بوشهر بتواند در مسیر تولید برق قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه تاکنون چندین بار از نیروگاه بوشهر برق گرفته‌ایم،‌گفت: در گذشته نیروگاه بوشهر هسته‌ای شد و در 15 روز که به شبکه برق وصل بودیم 456 مگاوات برق به شبکه ایران دادیم اما اکنون بنا داریم با 75 درصد قدرت، وارد سیستم تولید برق کشور شویم.

عباسی سیاست‌گذاری در سازمان را در دو مقوله تولید برق و توسعه کاربردی پرتوها در زندگی مردم تعریف کرد و گفت: اکنون چهار معاونت تخصصی « تولید و توسعه انرژی اتمی» که در مورد نیروگاه‌هاست، معاونتی که در مورد « مواد اولیه و سوخت» است، معاونت « توسعه پرتوها» و معاونت« فناوری‌های پیشرفته» را ایجاد کرده‌ایم که با مباحث گداخت، لیزر، موتورهای پردور و بحث‌های الکترو مغناطیس سر و کار دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
0
0
و بعد چه اتفاقی می افتد؟!! فقر و بیکاری و گرانی مرتفع میشود؟!! واقعا این همه هیاهو برای چه بود؟برای تولید اتمی برق؟!!!!!!
نظرات بینندگان