arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۸۱۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۷

صالحی امیری: ادبیات کی روش باج خواهی است؛ او حق دخالت در امور داخلی کشور را ندارد / فدراسیون باید او را در چارچوب قراردادش مدیریت کند / امیدوارم تیم ملی قهرمان آسیا شود

رئیس کمیته ملی المپیک به اظهارات اخیر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران واکنش نشان داد و از فدراسیون فوتبال درخواست کرد تا سرمربی پرتغالی را در چارچوب قراردادش مدیریت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صالحی امیری: ادبیات کی روش نوعی باج خواهی است / امیدوارم تیم ملی قهرمان آسیا شود

به گزارش سایت رسمی کمیته ملی المپیک، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در واکنش به اظهارات کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: سرمربی تیم ملی فوتبال موظف است در چارچوب قرارداد خود به هدایت فنی تیم ملی پرداخته و حقی برای دخالت در امور داخلی کشور را ندارد.

وی افزود: او باید بداند که تیم ملی فوتبال و بازیکنان افتخارآفرین آن متعلق به ملت ایران است و وی طبق قراردادش موظف به هدایت فنی این تیم است. او حق هیچ گونه اظهار نظر بی مورد و مداخله گرایانه در امور داخلی کشورمان را ندارد.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه کنش‌ها و واکنش‌های داخلی ورزش ایران ارتباطی به کی‌روش نداشته و ندارد، تصریح کرد: وی بعنوان یک مربی حرفه‌ای باید بداند که مردم بخوبی می‌دانند رفتارش در جام ملت‌ها و آنهم زمانی که تیم ملی کشورمان با اقتدار به مرحله بعد صعود کرده حاکی از نوعی عصبانیت نهفته و اقدامی شیطنت آمیز عده‌ای از مخالفین پیروزی‌های ملت ایران است.

وی افزود: فدراسیون فوتبال باید سرمربی تیم ملی را در چارچوب قرارداد و وظایفش هدایت و مدیریت کند. این وظیفه فدراسیون فوتبال و مسئولینش است تا در این شرایط حساس مانع از هرگونه ادبیات غیراخلاقی، توهین آمیز و مغایر مصالح ملی سرمربی تیم ملی شوند. باور دارم این ادبیات سرمربی تیم ملی نوعی باج خواهی است که در صورت عدم کنترل و تکرار می‌تواند عواقب جبران ناپذیری بهمراه داشته باشد.

صالحی امیری یادآور شد: ملت ایران بخوبی می‌دانند ورزش ایران با همدلی، انسجام و اتحاد حداکثری که بین ارکان آن از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها، هیات‌ها، پیشکسوتان، قهرمانان و رسانه‌ها شکل گرفته در مسیر توسعه و جهش قرار دارد و بسیاری از رشته‌ها از جمله فوتبال، والیبال، کشتی، وزنه برداری، تکواندو، کاراته، جودو و .... با همین انسجام در دوره مدیریتی سلطانی‌فر می‌روند تا به بهترین عناوین و افتخارات سال‌های اخیر خود دست یابند. در این شرایط هر گونه رفتار مداخله گرایانه در این فرایند نوعی خیانت به جامعه بزرگ و افتخارآفرین ورزش ایران تلقی می‌گردد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: در پایان ضمن تقدیر وتشکر از فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان؛ وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و همچنین هواداران میلیونی تیم ملی فوتبال که حمایت مادی و معنوی مناسبی را از تیم ملی و سرمربی آن بعمل آورده‌اند و امید فراوانی داریم که تیم ملی فوتبال کشورمان با ظرفیت بالایی که دارد با شایستگی به قهرمانی مقتدرانه این دوره از جام ملتها دست یابد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
7
با این صحبت های وزیر بیشتر حرف های کیروش را باور می کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
2
8
با این صحبت های وزیر بیشتر حرف های کیروش را باور می کنم
ع.ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
6
بنده خدا حرف نا حقی نگفته اکثر مسئولها چاپلوس تشریف دارن.
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
5
مگر کیروش دروغ گفته که به تر قبایتان برخورده ؟ حقیقت جامعه ایران را گفته تو این وضعیت که مردم روز به روز فقیرتر می شوند کلیه فروشی و بچه فروشی زیاد شده و سن فحشا بعلت فقر بطرز وحشتناکی پایین آمده است حرف حقیقت زدن تلخ است ؟ آنوقت که رگ گردنتان باید بیرون می زد خبری ازش نبود حالا صدایتان در آمده است که دیر شده و همه چیز از دست رفته است ؟ !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
6
آقای کیروش هیچ حرف بی ربطی نزده ، ضعف مدیریت تو این کشور مخصوصا تو حوزه فوتبال اظهر من الشمسه .
اگه میخواید مربی بیارید که کاسه لیسی شمار بکنه و در مقابل بی مدیریتی شما ازتون تعریف کنه بهتره برید نمیدونم از مثلاً کرواسی مربی بیارید ، نمی‌دونم مثلاً .....ویچ
نظرات بینندگان