arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۹۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۷

عضو کمیسیون برنامه و بودجه: قیمت واقعی ارز در کشور ۸ هزار تومان است

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ارتباط با علت توقف روند کاهشی قیمت ارز در کشور گفت: یکی از دلایل اصلی این امر آن است که موضوع سیاست بر قیمت ارز در کشور همچنان سایه افکنده است و تا زمانی که ارز سیاسی باشد با یک سخنرانی و یا یک موضع‌گیری شاهد این افزایش و کاهش خواهیم بود.گردش مالی در کشور باید قیمت واقعی ارز را تعیین کند.بر اساس بررسی‌هایی که ما در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انجام داده ایم، معتقدیم قیمت واقعی ارز در کشور هفت الی هشت هزار تومان است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: قیمت واقعی دلار در کشور ۷ الی ۸ هزار تومان است.

به گزارش تسنیم، عزت الله یوسفیان ملا در مصاحبه با رادیو در ارتباط با علت توقف روند کاهشی قیمت ارز در کشور تصریح کرد:یکی از دلایل اصلی این امر آن است که موضوع سیاست بر قیمت ارز در کشور همچنان سایه افکنده است و تا زمانی که ارز سیاسی باشد با یک سخنرانی و یا یک موضع‌گیری شاهد این افزایش و کاهش خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در 13 آبان 1397 که قرار بود تحریم های آمریکا علیه ایران بار دیگر آغاز شود گفت: مشاهده کردیم که در قیمت ارز تغییراتی ایجاد نشد ولی قبل از آن شاهد تغییر و نوسانات زیادی در قیمت ارز بودیم و این همه ناشی از تاثیر سیاست بر افزایش و یا کاهش قیمت ارز در کشور است.

وی ادامه داد: این در حالی است که گردش مالی در کشور باید قیمت واقعی ارز را تعیین کند .

یوسفیان ملا با بیان اینکه در حال حاضر نیز عده‌ای در بازار منتظر این هستند که ببینند در لایحه بودجه 1398 قیمت ارز و نفت به چه میزان تعیین می شود و این موضوع نیز خود تاثیراتی بر قیمت این روزهای ارز داشته است، افزود: بر اساس بررسی‌هایی که ما در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انجام داده ایم، معتقدیم قیمت واقعی ارز در کشور هفت الی هشت هزار تومان است .

این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید مجدد مبنی بر اینکه تا زمانی که سایه سیاست بر قیمت ارزحاکم باشد شاهد این نوسانات خواهیم بود ادامه داد : باید تعیین قیمت ارز را از شرایط دستوری و بخشنامه ای خارج کنیم و اجازه دهیم که گردش اقتصادی و مالی قیمت ارز را در بازار تعیین کند و دولت نیز نباید به این میزان با ارز به صورت دستوری برخورد کند .

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: تصور می کنم بعد از تصویب بودجه 1398و ابلاغ آن به دولت شاهد یک آرامش نسبی در بازار ارز باشیم .

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
2
1
نه فقط ارز بلكه متاسفانه تماميت اقتصاد، فضاى كسب و كار و معيشت ملت ما تحت تأثير سياست و بنوعى گروگان ان است. در واقع در همه كشورها از چين تا تركيه سياست خارجى و ديپلماسى در خدمت توسعه ملى و افزايش وزن و جايگاه بين المللى كشور با توانمندسازى هرچه بيشتر و روزافزون اقتصاد بعنوان پيش نياز و فوق اصل تحقق مراتب يادشده است.. ضمناً به موجب پژوهشى اكادميك كه در پائيز گذشته به دو روش از جمله قدرت برابرى خريد صورت گرفت قيمت واقعى دلار امريكا بر اساس مفروضات و داده هاى مؤثر معادل ٥٥٠٠ تا ٦٠٠٠ تومان براورد گرديد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
6
قیمت دلار هشت هزار تومان است و ارزش پول ملی هم فقط کمی کاهش یافته و تورم هم که تک رقمی شده است.تازه بسته حمایتی هم میدهند و حقوق هم شاید بیست در صد اضافه شود.البته مالیات کمی افزایش می یابد به نحوی که بیش از افزایش حقوق باشد.دیگر از خدا چه میخواهیم؟تا چنین دولت و نمایندگانی داریم ،امریکا و اسراییل واقعا چه نیازی به جنگ نظامی دارند؟
نظرات بینندگان