arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۲۹ دی ۱۳۹۷

کلاهبرداری میلیاردی از ده‌ها زن و مرد توسط مرد میوه‌فروش

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از بازداشت اعضای یک باند خبر داد که اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از ده‌ها زن و مرد کرده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از بازداشت اعضای یک باند خبر داد که اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از ده‌ها زن و مرد کرده بودند.


 اوایل آبان ماه سال جاری پرونده‌های مشابهی به اداره پلیس فتا تهران گزارش شد که نشان می‌داد از حساب چند زن و مرد پول برداشت شده است.

به این ترتیب تیمی از مأموران پلیس فتا تهران برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند و در همان تجسس‌های ابتدایی در برابر 70 زن و مرد قرار گرفتند که اهل یک منطقه در بلوار ابوذر، خیابان بهشتی بودند.

مأموران در تحقیقات ابتدایی پی‌ بردند که از حساب تمام 70 زن و مرد بدون اینکه کارتشان را در اختیار دیگری قرار دهند پول برداشت شده است.

کارشناسان پلیس فتا تهران در کاوش‌های پلیسی متوجه شدند که تمام طعمه‌ها از یک مغازه میوه‌فروشی خرید کرده‌اند و پس از خرید، حساب آنها خالی شده است.

همین کافی بود تا مأموران برای دستگیری مرد میوه فروش وارد عمل شوند اما حین بازداشت وی مشخص شد این مرد بدون اطلاع قبلی با صاحب مغازه ناپدید شده و دیگر مغازه را باز نکرده است.

مأموران در این مرحله به سراغ صاحب مغازه رفته که در بازجویی‌ها مشخص شد وی مغازه‌اش را به مرد میوه فروشی به نام ایرج اجاره داده اما وی پس از چند ماه ناگهان مغازه‌اش را رها کرده و ناپدید شده است.

تیم پلیسی تحقیقات خود را برای دستگیری ایرج در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه پس از چند روز مردی با مشخصات و مدارک ایرج پای در اداره پلیس گذاشت و از سناریوی عجیبی پرده برداشت.

مرد جوان با در دست داشتن مدارک ادعا کرد که سال 91 تمام مدارکش از داخل خودرویش به سرقت رفته است و صاحب مغازه نیز در مواجه حضوری با این شخص عنوان کرد که این مرد، میوه‌فروش فراری نیست.

مأموران در این شاخه‌ای از تحقیقات پی‌بردند که مرد میوه فروش با مدارک سرقتی و جعلی اقدام به اجاره مغازه میوه فروشی کرده است.

تیم پلیسی در کاوش‌های پلیسی متوجه شدند مرد میوه‌فروش با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی کردن کارتهای بانکی طعمه‌هایش کرده و سپس در فرصتی مناسب با در دست داشتن این کارتها اقدام به نقد کردن حساب‌های سرقتی کرده است.

مأموران که احتمال می‌دادند مرد میوه فروش و همدستانش در شهرهای دیگر به همین شیوه دست به کلاهبرداری و خالی کردن حسابهای طعمه‌هایشان می‌کنند تحقیقات پلیسی را به صورت کشور در دستور کار خود قرار دادند.

تجسس‌ها ادامه داشت تا اینکه مرد جوانی فعال در کار فروش گوشی موبایل در تماس با مأموران از مراجعه مردی به نام شاهین به مغازه‌اش خبر داد که مأموران با حضور در مغازه این شخص متوجه شدند مرد مرموز با در اختیار داشتن کارت بانکی شخص دیگری اقدام به خرید گوشی موبایل کرده است.

مأموران در تحقیقات پی‌بردند که شاهین با کارت بانکی سرقتی قصد خرید گوشی موبایل داشته که در ادامه متهم ادعا کرد راننده است و با مرد جوانی به تبریز آمده و مسافرش با دادن چند کارت بانکی از وی خواسته تا برایش در شهر خرید کند.

مأموران با سرنخهای به دست آمده متوجه شدند شاهین همراه دوستش نادر و دیگر دوستانش برای خالی کردن حسابهای بانکی به تبریز سفر کرده‌اند.

مأموران در این مرحله برای بازداشت دیگر اعضای این باند وارد عمل شدند و مشخص شد نادر یکی از متهمان سابقه‌دار در زمینه جعل، کلاهبرداری، سرقت، مواد مخدر و توزیع پول‌های تقلبی است.

درگیری دزدان با پلیس

ماموران پلیس فتا موفق به شناسایی مخفیگاه نادر و یکی از همدستانش به نام امیر در محله سلیمان خاطر شدند و روز چهار دی 97، عملیات دستگیری متهمان کلید زده شد.

نادر و امیر وقتی در برابر مأموران قرار گرفتند تصمیم به فرار داشتند اما وقتی خود را در حلقه محاصره پلیس دیدند با چاقو به سمت مأموران حمله کردند که تیم پلیسی با هوشیاری موفق به دستگیری این دو تبهکار خشن شدند.

مأموران در بازرسی بدنی از نادر، چکهای سفید امضای سرقتی به دست آوردند و در ادامه یک کیف پر از کارتهای بانکی سرقتی و دفترچه‌ای حاوی شماره و اطلاعات کارتهای بانکی کشف شد.

دستگیری چهارمین عضو باند

مأموران پس از تجسس از متهمان، در حال بازرسی مخفیگاه نادر و همدستش، متوجه باز شدن درِ خانه و ورود مرد جوانی به داخل خانه نادر شدند.

این مرد که حامد نام داشت نیز دیگر راهی جز تسلیم شدن نداشت که ماموران در بازرسی از مخفیگاه این متهمان مدارک و گواهینامه جعلی و یک دستگاه اسکیمر به دست آوردند و حامد نیز پس از دستگیری به همدستی با نادر و دوستانش اعتراف کرد.

در این مرحله مشخص شد حامد با همدستی یکی دیگر از اعضای باند (مرد میوه فروش) در شهرهای مختلفی اقدام به کپی کردن کارتهای بانکی طعمه‌هایشان کرده و سپس دست به سرقت زده‌اند.

در نهایت مأموران پلیس فتا برای بازداشت یوسف (مرد میوه فروش) دست به کار شده تا اینکه روز 20 دی ماه یوسف را بازداشت کردند که یوسف نیز به کلاهبرداری میلیاردی اعتراف کرد.

 

سرهنگ تورج کاظمی با اعلام این خبر گفت: متهمان با قرار وثیقه میلیاردی برای تحقیقات بیشتر و سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفته‌اند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان