arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۰

50 % هكرهاي ايران زير25 سال سن دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون مبارزه با جرايم پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي افزود: پليس مي‌تواند از توانمندي برخي از هكرها بهره گيرد.

سرهنگ تورج كاظمي در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره فعاليت برخي هكرها در فضاي مجازي گفت: هكرها به سه دسته كلاه‌سفيد، ‌صورتي و سياه تقسيم مي‌شوند كه بر اين اساس آن دسته از هكرهايي كه با ورود غيرمجاز به سيستم افراد قصد تخريب، اخاذي و ... داشته باشند تحت عنوان هكر كلاه‌سياه مورد شناسايي قرار مي‌گيرند كه پليس با اين هكرها برخورد قهري خواهد داشت.

وي با بيان اينكه هكرهاي كلاه‌صورتي تنها براي خودنمايي و از روي شيطنت به اين حرفه روي مي‌آورند، گفت: هكرهاي كلاه‌سفيد نيز به عنوان هكر كمك‌كننده با شناسايي نقاط ضعف سيستم ايمني سايت‌ها و شركت‌ها و ... قصد بازاريابي دارند.

معاون مبارزه با جرايم پليس فتا ناجا بابيان اينكه قصد هكرهاي كلاه‌سفيد و صورتي صرفا كمك بوده و آنان خواستار به نمايش گذاشتن توانايي خود هستند و قصدي براي تخريب، اخاذي، سرقت و... ندارند، افزود: پليس قصد برخورد با اين افراد هوشمند را ندارد و آنان را مجرم هم نمي‌دانيم بلكه اين هكرهاي توانمند به عنوان متخصصان يا قشر باسواد در زمينه رايانه و امنيت شبكه شناخته مي‌شوند.

وي با بيان اينكه پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات مي‌تواند از توانمندي اين هكرهاي كمك‌كننده استفاده كند، گفت: پليس از توانمندي اين هكرها استقبال مي‌كند و اگر اين هكرهاي كمك‌كننده مطلبي فراتر از آموخته‌هاي ماموران و كارآگاهان پليس ارائه دهند پليس از تخصص و توانايي آنان بهره مي‌برد.

معاون مبارزه با جرايم پليس فتا با بيان اينكه هكرهاي ايراني را قشر جوان تشكيل مي‌دهند گفت: 50% هكرهاي ايران زير25 سال سن دارند.
نظرات بینندگان