arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۰

روزانه3500تن درتصادفات رانندگي جهان كشته مي‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبير كل سازمان ملل خواستار حركت جهاني متخصصان و كارشناسان امور حمل و نقل شد تا امنيت جاده‌ها را در سرتاسر جهان ارتقاء دهند.

به گزارش انتخاب، بان‌كي‌مون در پيامي كه به مناسبت روز جهاني يادبود قربانيان تصادفات جاده‌اي منتشر كرد، از مسوولان شهري، كارخانه‌هاي خودروسازي و رانندگان خواست كه در جهت بهبود وضعيت جاده تلاش كنند.

بان‌كي‌مون در پيامش تصريح كرده است: روزانه حدودا سه هزار و 500 نفر در تصادفات رانندگي جهان كشته و ده‌ها هزار نفر مجروح مي‌شوند. همچنين سوانح جاده‌اي عامل اصلي مرگ گروه‌هاي سني 15 تا 29 ساله است.

در چارچوبي كه براي ارتقاء امنيت جاده‌ها تعيين شده به دولت‌ها و بخش‌هاي خصوصي مرتبط با اين حوزه تاكيد شده تا با كمك يكديگر ايمني جاده‌ها و وسايل نقليه را بالا ببرند و آگاهي رانندگان، مسافران و عابران پياده را ارتقاء دهند. در اين چارچوب همچنين برعوامل خطرزايي مثل سرعت بالا، استفاده از تلفن همراه حين رانندگي، نبستن كمربند ايمني و استفاده نكردن از كلاه ايمني تاكيد شده است.

به گزارش ايسنا، پيش‌بيني شده است كه تا سال 2020 ميلادي تعداد مالكان انواع وسايل نقليه دوبرابر شده وضرورت بهبود وضعيت جاده‌ها پيش از گذشته احساس خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
0
0
چند نفر ياچند درصدش درايرانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان