arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۳۰ دی ۱۳۹۷

پاکستان نخستین روزنامه نگار روباتیک خود را معرفی کرد / از تجزیه و تحلیل بازار بورس تا ارائه مشاوره مالی

 پاکستان نخستین روزنامه نگار روباتیک خود را با هدف پوشش خبرهای تجاری و اقتصادی معرفی کرد. قرار است این روبات روزنامه نگار اقدام به خبررسانی در مورد روند تحولات بازار اوراق بهادار پاکستان (PSX)  کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 پاکستان نخستین روزنامه نگار روباتیک خود را با هدف پوشش خبرهای تجاری و اقتصادی معرفی کرد. قرار است این روبات روزنامه نگار اقدام به خبررسانی در مورد روند تحولات بازار اوراق بهادار پاکستان (PSX)  کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بازار بورس اوراق بهادار پاکستان در ساعت 3:30 بعد از ظهر (از روزهای دوشنبه تا پنجشنبه) بسته می شود و گزارش های آن نیز اغلب تا ساعت 2 تمام می شود. اما به لطف این روبات جدید گزارش ها در مورد وضعیت بازار تا ساعت ها پس از بسته شدن قیمت ها ادامه خواهد داشت.

این روبات روزنامه نگار که "دانته" هم نامیده می شود، ترکیبی است از هوش مصنوعی و سیستم های دریافت و ثبت داده های بازار بورس. جالب است بدانید این روبات روزنامه نگار قادر به اجرای گزارش ورزشی و اعلام  آب و هوا است. طراحان این روبات گزارشگر وعده داده اند به زودی این روبات را در بخش های دیگری مانند بهداشت، آموزش و پرورش و فرهنگ نیز فعال خواهند کرد.

این روبات گزارشگر می تواند گزارش های مالی  بنویسد و در مورد تصمیم گیریهای بازار سرمایه نیز مشاوره های مالی دهد. وزیر اقتصاد پاکستان ضمن تحسین این روبات گزارشگر گفت:  "این روزنامه نگار عاری از خطاهای انسانی است و بسیار بی طرفانه گزارش می کند و حتی می تواند تجزیه و تحلیلهایی همه جانبه و سودمند ارائه دهد و به کارشناسان و تحلیلگران کمک کند تا تصمیماتی بهتر و کارامد تر برای مدیریت دارایی های خود ارائه دهند."

بر اساس گزارش های اولیه این روبات روزنامه نگار پس از در نظر گرفتن اطلاعات مرتبط با  تجزیه و تحلیل داده ها و سنجش وضعیت غالب در بازار اقدام به انتشار تحلیل های خود می کند.این نرم افزار به طور قابل توجهی کیفیت کار و بهره وری را در زمان و هزینه ای کمتر ارائه می دهد و به رسانه های اقتصادی هم کمک می کند قوی تر تصمیم بگیرند.

یکی از بنیانگذاران این روبات می گوید: اگر به گزارش های روبات روزنامه نگار در بلند مدت دقت کنیم متوجه می شویم که این روبات هزینه ها را  تا 10 برابر کاهش می دهد و بازدهی را نیز 400 برابر می کند."  بر اساس گفته های او هم اکنون 5 شرکت سرشناس به دنبال استفاده از این روبات هستند.

نظرات بینندگان