arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۷

اقدام سازمان ملی استاندارد در شناسایی و معرفی محموله های قاچاق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشست مشترک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با دستگاههای اجرایی ذیربط با حضور تنی چند از نمایندگان مجلس و استاندار سیستان و بلوچستان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد.

به گزارش انتخاب؛در این نشست، مسلم بیات، معاون ارزیابی کیفیت با تاکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد ایران متولی اصلی کشف قاچاق کالا و ارز نیست به تشریح برنامه­های جامع سازمان در بازنگری فرآیندها و روش های انجام کار پرداخت و گفت: از ابتدای امسال بازرسی و نمونه برداری از فرآورده های صادراتی مشتقات نفتی را با ساماندهی شرکت های بازرسی، اصلاح روش بازرسی و نمونه برداری و همچنین طراحی و راه اندازی سامانه استاندارد سازی و تعیین ماهیت آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به تشکیل تیم های تخصصی در بازنگری اسناد و بررسی و تحلیل نتایج آزمون افزود: به منظور تسریع در فرآیندها، علاوه بر آموزش، بررسی پرونده ها را، در سه منطقه دیگر نیز گسترش دادیم.

بیات اعلام کرد: در بازرسی های صورت گرفته ، بیش از 400 محموله غیر منطبق با کدهای رهگیری نتایج آزمون و اظهاریه­های صادرکنندگان شناسایی شده است .

بیات، استراتژی سازمان ملی استاندارد ایران را حمایت از صادرکنندگان قانون مدار و برخورد قاطع با متخلفان دانست و تصریح کرد: گزارش تخلفات صادرکنندگان طی نامه ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین گمرکات برای اقدامات قانونی اعلام شده است .

در ادامه، علی مویدی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تقدیر از اقدامات اخیر سازمان ملی استاندارد ایران، اقدامات این سازمان را انقلابی و جهادی و قابل تقدیر دانست.

نظرات بینندگان