arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷

کره جنوبی: به کره شمالی دارو و تجهیزات پزشکی می‌فرستیم

سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد قرار است این محموله دارویی که شامل دارو‌های ضد ویروسی تامیفلو و سایر تجهیزات پزشکی است فردا سه شنبه به کره شمالی ارسال شود. طرح کمک‌های پزشکی به کره شمالی بر اطلاعاتی شکل گرفت که نشان می‌داد زمستان سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار شهروند اهل کره شمالی به آنفلوآنزا مبتلا شده اند. در سال ۲۰۰۹ نیز سئول تقریبا ۴۰۰ هزار دز تامیفلو و ۱۰۰ هزار دز دارو‌های ضد ویروسی 'رلینزا' (Relenza) به کره شمالی هدیه داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در ادامه بهبود روابط دو کره و کاهش تنش‌های شبه جزیره، قرار است کره جنوبی یک محموله دارویی و تجهیزات پزشکی برای همسایه شمالی خود ارسال کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد قرار است این محموله دارویی که شامل دارو‌های ضد ویروسی تامیفلو و سایر تجهیزات پزشکی است فردا سه شنبه به کره شمالی ارسال شود.
'بایک تای هیون' در جمع خبرنگاران افزود: برنامه ریزی برای تحویل این محموله دارویی در مراحله نهایی است و دارو فردا ارسال می‌شود.
کره جنوبی پیشتر برنامه ریزی کرده بود در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ از طریق مرز زمینی دو کره، ۲۰۰ هزار دز واکسن تامیفلو و ۵۰ هزار ست تجهیزات تشخیص پزشکی برای کره شمالی ارسال کند، اما این برنامه را به تعویق انداخت و گفت که زمان بیشتری برای آماده سازی محموله نیاز است.
طرح کمک‌های پزشکی به کره شمالی بر اطلاعاتی شکل گرفت که نشان می‌داد زمستان سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار شهروند اهل کره شمالی به آنفلوآنزا مبتلا شده اند.
در سال ۲۰۰۹ نیز سئول تقریبا ۴۰۰ هزار دز تامیفلو و ۱۰۰ هزار دز دارو‌های ضد ویروسی 'رلینزا' (Relenza) به کره شمالی هدیه داد.
روابط دو کره به دنبال برگزاری سه نشست سران در سال ۲۰۱۸ میلادی بهبود یافته است و دو طرف در چند ماه گذشته اقدامات اعتمادزایی مانند برداشتن پست‌های نگهبانی، بازگشایی مرکز مشاوره اقتصادی دو کشور و اعزام هیات‌های ورزشی و فرهنگی به سئول و پیونگ یانگ انجام داده اند.

نظرات بینندگان