arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷

معرفی فیلم های جشنواره فجر«قصر شیرین»

رضا میرکریمی که چند سالی است به عنوان دبیر جشنواره جهانی مشغول فعالیت های جشنواره ای و صنفی است، پس از گذشت سه سال از ساخت «دختر»، فیلم «قصر شیرین» را جلوی دوربین برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

به گزارش «انتخاب»،رضا میرکریمی که چند سالی است به عنوان دبیر جشنواره جهانی مشغول فعالیت های جشنواره ای و صنفی است، پس از گذشت سه سال از ساخت «دختر»، فیلم «قصر شیرین» را جلوی دوربین برد. در فیلم جدید میرکریمی حامد بهداد نقش اصلی را بازی می کند.

نکات جذاب
درباره «قصر شیرین» اطلاعات زیادی منتشر نشده اما پیش بینی می شود با توجه به موفقیت فیلم های قبلی میرکریمی در جشنواره فجر و سایر جشنواره ها، «قصر شیرین» هم بتواند مورد توجه داوران جشنواره سی و هفتم قرار گیرد. از سوی دیگر بازی حامد بهداد در این فیلم می تواند از نکات جذاب فیلم میرکریمی باشد؛ بهداد دو سال پیش با «سد معبر» به جشنواره فجر آمد که بازی اش مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفت.

نکات حاشیه ای
حضور فیلم دبیر جشنواره جهانی در جشنواره ملی فجر یکی از نکات حاشیه ای این کارگردان در جشنواره امسال به حساب می آید اما از سوی دیگر تهیه کنندگی میرکریمی در «ما همه با هم هستیم» حواشی را برای این کارگردان به وجود آورده است. او پس از تهیه کنندگی فیلم کمال تبریزی که شائبه هایی درباره آن وجود دارد، کارگردانی «قصر شیرین» را بر عهده گرفت.

شانس جایزه
در جشنواره فجرهایی که فیلم های میرکریمی در آن حضور دارد، این کارگردان شانس بالایی برای دریافت سیمرغ داشته است. از سوی دیگر داوران جشنواره فجر شاید یک سیمرغ بازیگری به حامد بهداد برای بازی در «سد معبر» بدهکار باشند؛ چون بهداد در آن فیلم جوایز بسیاری جز سیمرغ را دریافت کرد و امسال هم ممکن است با بازی غافلگیر کننده اش در «قصر شیرین» دومین سیمرغ بلورین اش را به خانه ببرد.

سایر عوامل فیلم عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی
مدير صدابرداری: سعید بجنوردی
طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی
چهره پرداز: محمود دهقانی
عکاس: حافظ احمدی
مشاور رسانه ای: مریم قربانی نیا

کارگردان: رضا میرکریمی
نویسندگان: محسن قرایی، محمد داودی

نظرات بینندگان