arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۷۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰

احمدی نژاد: بعضی ها گفتند که من گفتم در کشور فقیر نداریم اما من این را نگفتم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور در خصوص تهدید نظامی اسرائیل گفت: بالاخره رژیم صهیونیستی آرزو حمله به ایران را دارد، ولی حمله به ایران به این سادگی نیست و به همین خاطر انجام نمی دهند.

 به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور امشب در گفت وگوی ویژه خبری با ایرانیان خارج از کشور، افزود:آنها این کار را انجام نمی دهند .ضمن اینکه بدانید که همه این بازی ها برای این است که ما پیشرفت نکنیم. اگر در داخل  متحد باشیم انان هیچ کار نمی توانند بکنند.
رئیس جمهور در خصوص اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره اینکه آمریکا تحریم ها را تا زمان گفت و گوی بدون پیش شرط ادامه می دهد، گفت: ما که اعلام کردیم آماده گفت و گو هستیم ولی خودشان گیج می زنند.بدون پیش شرط یعنی نتیجه معلوم نباشد اما اگر کسی نتیجه را از قبل معلوم می کند اینکه دیگر گفت وگوبدون پیش شرط نیست.
وی در پاسخ به سوال دیگردرباره اینکه آیا زمینه مذاکره بین ایران و آمریکا بعد ازسه دهه وجود دارد، گفت: نگوید دولت بالاخره آنها یک گروه هستند.ما منعی نداریم و هر کس براساس عدالت و احترام جلو بیاید، چرا گفت و گو نکنیم؟  اینها پیش شرط نیست. هر کس می خواهد تعامل کند باید احترام بگذارد. یک طرفه که گفت وگو نمی شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: اگراحترام و عدالت باشد ما با ما با همه صحبت می کنیم. کسی از گفت وگو گریزان است که منطق قابل قبول نداشته باشد.
رئیس جمهور در پاسخ به مجری برنامه درباره روابط با روسیه و چین و اینکه آنان شرکای قابل اعتمادی برای ایران نیستند ، اظهار داشت: در دیپلماسی این گونه ادبیات درست نیست. ما با روسیه و چین همکاری می کنیم و انتظار نداریم آنان منافع ملی شان را زیر پا بگذارند، همچنان که انها نباید انتظار داشته باشند ما منافع ملی مان را فدا کنیم.
احمدی نژاد با بیان اینکه در یک نگاه کلی ایران، روسیه وچین دریک بلوکند، گفت: همسایگی و مبانی نگاه ما با این دو کشور نزدیک است و این کشور ها هم در مسائل عمومی دنیا نگاهشان به ما نسبت به آمریکا نزدیک تر است.
 
موضع ایران در مقابل 1+5
* آنها فرصت های زیادی را از دست دادند. بی خودی جلوی ملت ایران ایستادند. حتی اگر نگاه اقتصادی داشتند سود بیشتری می برند.اگر نگاه سیاسی داتشتند، سود بیشتری می بردند چون ایران یک کشور بزرگ است. هر کس با ایران دوست بوده، سود برده است.
* فکر می کنم آنها دچار فقر تحلیل درست هستند.ما مدام گفتیم حاضریم گفت وگو کنیم. همکاری بهتر از تقابل است ولی انها انگار متوجه نیستد. مدام به موضع تقابل می روند.
* ملت ایران ملت بزرگی است و تازه به دوران رسیده که نیست. ملتی است که تاریخ دارد و حوادث فراوانی دیده و باقی مانده است و از این به بعد هم باقی می ماند.
*ما گفت وگو هستیم ولی آنها کاری می کنند که گفت وگو را سخت می کنند. تحریم می کنند و از همه اهرم ها استفاده می کنند.بعد می گوید گفت و گو کنیم. ما گفت وگو می کنیم ولی تو به ما چه می خواهی بگویی؟
 
برخی ازادعاها در زمینه نقض حقوق بشر در ایران
*بالاخره حقوق بشر بحث پایه ای است، تمام پیامبران هم برای زنده کردن حقوق انسانها مبعوث شدند و امروز همه دولتها  به دنبال حقوق مردم هستند اما استاندارد های گوناگونی دارند.
*کجای دنیا حقوق بشر تامین شده است. در خود آمریکا مشکل نیست. روزانه 30 نفر در این کشور کشته می شوند .ممکن است بگویند این رقم در جمعیت آمریکا چیزی نیست اما ما معتقدیم  جان یک نفر هم مهم است.بنابراین همه جای دنیا مشکل است.
 *ممکن است ما هم مشکلاتی داشته باشیم ولی این بدین معنی نیست که دیگران مدعی ما باشند.
 *اول باید حقوق بشر را تعریف کنیم و بعد هم اینکه همه کمک کنیم تا بدان برسیم.
* فردا نگویند منشور حقوق بشر است. این منشور مبهم است و از ان تفسیر های مختلفی می شود.
 طرح هدفمندی یارانه ها
* این طرح بزرگ است البته یک بخش  از طرح تحول اقتصادی است ولی بخش مهم است و ما گام اول را بر داشتیم.
*مصرف انرژی در این مدت کم شده و مردم مصرفشان را مدیریت کردند.
* درمیان کشورهای مختلف که این طرح را اجرا کردند، ایران با کمترین تبعات منفی و بیشتری دستاورد ها را داشته است.
*در همین گام اول  73 میلون یارانه می گیرند معناش این است که نباید کسی گرسنه باشد منتها بعضی گفتند که من گفتیم در کشور فقیر نداریم. که من این را نگفتم.
* ما به گونه ای عمل می کنیم که در گام های بعدی انشاء الله به مسیری برسم که فقیری وجود نداشته باشد. در مقایسه با دیگران، ملت خوب عمل کرد.
*در زمان اجرای این برنامه گفتند که کمترین تورم 70 درصد است ولی همه دیدند که نرخ تورم پایان سال قبل 8/12 درصد بود و الان 3/19 درصد است و این رقم سیر نزولی خواهد داشت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
0
117
ببخسيد فرمودند تورم چند درصد است ؟؟؟
اين مميز وسط عدد 12 و 7 مثل اينكه اشتباهي عوضي گذاشته شده 127 درصد به واقعيت نزديكتر است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
0
31
"ما به گونه ای عمل می کنیم که در گام های بعدی انشاء الله به مسیری برسم که فقیری وجود نداشته باشد. در مقایسه با دیگران، ملت خوب عمل کرد." این یعنی این که بعد از این که ما که قبل از دولت ایشان، جزو طبقه متوسط بودیم و الان جزو طبقه فقیر، در پایان دولت ایشان محو خواهیم شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
0
19
البته!!!!!!
دلسوز
|
ROMANIA
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
0
105
درصد فقر بیش از ۵۰% خدا بهمون رحم کنه
پیام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
0
42
منظور ایشان از اینکه دیگر گرسنه نداریم این بوده که گرسنه ها با این طرح به دیار باقی شتافتند. در مرحله بعدی فقرا به دیار باقی میشتابند در نتیجه دیگر فقیر هم نخواهیم داشت
maryam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
0
17
بچه ها فقط جمله بندیرو حال کنید : بعضیا گفتن که من گفتم ...... ولی من اینو نگفتم
آهان ... یادم نبود رییس جمهورمون طبع شاعریم داره....
نظرات بینندگان