arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰

احمدی نژاد : نگفتم فقیر نداریم ، کسی به نان شب محتاج نیست

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بیش از 73 میلیون نفر یارانه دریافت کردند، گفت: این بدان معناست که کسی گرسنه نمی‌ماند و به نان شب محتاج نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور شب گذشته در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با شبکه جهانی جام‌جم در پاسخ به این سوال که ماهیت اصرار ایران برای دستیابی به انرژی هسته‌ای چیست و آیا واقعاً نیازی به انرژی اتمی وجود دارد، گفت: یکی از پاکترین انرژی‌های موجود در دنیا انرژی هسته‌ای است که همه ملت‌ها باید آن را در اختیار داشته باشند و این طور نیست که چند کشور بخواهند دستیابی به این انرژی را در انحصار خود گرفته و بقیه کشورها از داشتن آن محروم باشند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در مسیر پیشرفت علمی کشور چهارراه‌هایی وجود دارد که باید از آنها عبور کرد، یکی از این موارد را موضوع دانش هسته‌ای برشمرد و اظهار داشت: یکی از راه‌های اصلی پیشرفت علمی، عبور از فناوری‌های گوناگون و دستیابی به آنهاست و فناوری هسته‌ای یکی از قله‌های پیشرفت و نقطه اوج در فناوری‌های موجود در دنیا به شمار می‌رود.

رییس‌جمهور تصریح کرد: اگر بخواهیم کشوری پیشرفته از لحاظ علمی باشیم، باید فناوری هسته‌ای را نیز در اختیار داشته باشیم چرا که دستیابی به فناوری هسته‌ای در حقیقت نتیجه‌گیری از تلاش در علوم گوناگون و در حقیقت مقدمه‌ای برای رسیدن به پیشرفت بالاتر است.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به کاربردهای گوناگون انرژی هسته‌ای در پزشکی، کشاورزی، صنعت و تولید نیرو و اینکه هزینه تولید برق از طریق انرژی هسته‌ای یک هشتم تولید برق از طریق نفت است، گفت: متأسفانه قدرت‌های فاسدی که می‌خواهند در دنیا حاکم بوده و انحصارطلب هستند انرژی هسته‌ای را معادل بمب اتم تعریف کرده‌اند؛ در صورتی که «بمب» تنها یکی از ده‌ها کاربردی است که از انرژی هسته‌ای می‌توان داشت و در حقیقت کاربردی انحرافی و ضدانسانی است.

وی اضافه کرد: استفاده از انرژی هسته‌ای به دلیل پاک‌تر و سالم‌تر بودن برای بشر مفیدتر است و ایرادهایی که از سوی قدرت‌طلبان مطرح می‌شود بیشتر به موضوع سیاسی است.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اگر ما از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای خود دست برداریم غرب از بهانه‌گیری و اعمال فشارها و تهدیدات علیه کشورمان دست برمی‌دارند؟ گفت: غربی‌ها کاملاً می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران در فعالیت‌های هسته‌ای خود به دنبال دستیابی به بمب اتم نیست چرا که امروز بمب اتم دیگر کارآیی نداشته و هیچ‌کس قادر نیست از آن استفاده کند و در حقیقت دوره استفاده از بمب در جهان پایان یافته و این بمب ها وبال گردن صاحبانشان هستند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران برای رسیدن به قله‌های علمی باید از فناوری های گوناگون از جمله بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی و انرژی هسته‌ای عبور کند، خاطر نشان کرد: اگر کسانی بر این اعتقاد هستند که ما نباید به این فناوری‌ها دسترسی پیدا کنیم، معنای آن اینست که نباید در کشور پیشرفت علمی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امروز برای ایران دیگر موضوع هزینه و تهدیدات در دستیابی به پیشرفت علمی ما مطرح نیست اگر می‌خواهیم ماندگار و مستقل باشیم باید پیشرفت علمی داشته باشیم و این موضوع در واقع همانند پافشاری بر استقلال کشور است.
 
رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا تحت شرایط فعلی که صحبت از اعمال تحریم‌ها و قطعنامه های دیگری علیه کشورمان است، می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم، گفت: تلاش در این مسیر در حقیقت یک نبرد برای ماندگاری است؛ حتی اگر موضوع هسته ای نیز مطرح نبود و ما می‌خواستیم تنها در حوزه اقتصادی پیشرفت کنیم، در راه رسیدن به این پیشرفت دچار زحمت، سختی، مانع، رقیب و مخالف می‌شدیم چرا که امروز شرایط جهان به گونه‌ای است که بسیاری تلاش می‌کنند برای فروش کالاهای خود اقتصاد و بازار سایر کشورها را نابود کنند.

 احمدی‌نژاد افزود: دشمنان پیشرفت ملت ایران، هر کاری از دستشان بربیاید انجام می‌دهند و مزاحمت‌های زیادی ایجاد می‌کنند تا مانع پیشرفت کشور شود.

رییس‌جمهور درخصوص تهدیدات نظامی کشورهای غربی از جمله تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران تصریح کرد: رژیم صهیونیستی آرزو دارد تا علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام نظامی انجام دهد اما می‌داند که به اجرا رساندن آن موضوعی ساده نیست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران اگر بخواهد و در صحنه های بین المللی حضوری فعال باشد باید قدرتمند باشد، پایه قدرت را علم و پیشرفت دانست و اظهار داشت: همه بازی‌ها و توطئه دشمنان به خاطر اینست که ایران پیشرفت نکند در نقطه مقابل آنان باید در داخل کشور منسجم و همدل باشیم و در راه رسیدن به پیشرفت تلاش کنیم چرا که اگر با یکدیگر متحد باشیم دشمنان هرگز نمی‌توانند اقدامی علیه ما انجام دهند.

رییس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع آینده جمهوری اسلامی ایران در تعامل با 1+5 و آژانس انرژی اتمی، تصریح کرد: آنها فرصت‌های زیادی را در برابر ملت ایران از دست دادند و بی‌دلیل در مقابل این ملت قرار گرفتند. آنها اگر واقعاً دوست ملت ایران بودند حتی اگر نگاه اقتصادی و سیاسی هم به این موضوع داشتند سود بیشتری می‌بردند چرا که ایران کشوری بزرگ و با ملتی تمدن‌ساز و مؤثر در دنیا است و هرکس تاکنون با ایران دوستی کرده، سود برده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه کسانی که در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند، دچار فقدان تحلیل درست بوده و مدام برای خود محدودیت ایجاد می‌کنند، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که آماده گفتگو و همکاری با آژانس است اما آنها همواره به دنبال موضع تقابل علیه ملت ایران بوده‌اند.

رییس‌جمهور تاکید کرد: ملت ایران ملتی بزرگ است که در طول تاریخ و تمدن طولانی خود حوادث گوناگونی را دیده و همیشه از دل این حوادث در صحنه جهانی باقی مانده و در آینده نیز باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه درباره نحوه تعامل با آژانس و 1+5 نیز در آینده باید تدبیر کنیم، گفت: آنها از تمامی اهرم‌ها علیه ملت ایران استفاده کرده و در واقع خودشان راه گفتگو با ملت ایران را سخت می‌کنند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پس از چند دهه سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران زمینه‌ای برای گفتگو با دولت آمریکا وجود دارد، گفت: اینها در حقیقت یک گروه در آمریکا هستند؛ ملت ایران منعی برای گفتگو با هیچ‌کس ندارد و هرکس براساس عدالت و احترام به حقوق‌شان جلو بیاید از آن استقبال می‌کند و در حقیقت این موارد، زمینه‌های تعامل و گفتگو است که باید از سوی طرفین پذیرفته شود و گفتگوی یک‌طرفه پاسخگو نخواهد بود.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: کسانی از گفتگو گریزان هستند که منطقی غیر قابل قبول داشته باشند اما ملت ایران منطقی قابل قبول دارد و به همین خاطر تاکنون چندین بار با 1+5 گفتگو و همکاری کرده‌ایم.

احمدی‌نژاد همچنین درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه تا زمانی که ایران مذاکره‌ای بدون پیش‌شرط را نپذیرد آمریکا به اعمال تحریم‌ها علیه این کشور ادامه خواهد داد، گفت: مذاکره بدون پیش شرط یعنی اینکه نتیجه آن مذاکره مشخص نباشد و با انجام تعامل و گفتگو طرفین به نتیجه مشترک و مطلوب برسند. اما اگر کسانی بخواهند با نتیجه مشخص که از قبل تعیین شده وارد گفتگو شوند، قابل قبول نیست.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران با چین و روسیه، تصریح کرد: ما با چین و روسیه در حال همکاری هستیم و انتظار نداریم آنها منافع ملی خود را فدای منافع ما کنند؛ همانطور که آنها نیز نباید انتظار داشته باشند تا ما منافع ملی خود را فدای آنها کنیم.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در موضوعات گوناگون در حال همکاری با چین و روسیه است و ممکن است در جریان این همکاری ها اتفاق نظر و یا اختلاف‌نظر نیز میان کشورها وجود داشته باشد، گفت: در نگاهی کلی، سه کشور ایران، روسیه و چین در یک بلوک قرار دارند و این به معنای آن است که ما به لحاظ همسایگی و مبانی نگاه به صحنه بین‌الملل باید همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشیم. البته همکاری ما با کشورهای چین و روسیه همکاری صد در صد نیست، اما منطق ما در خصوص این همکاری هم منطق صفر و صد نیست و با هم در حال همکاری هستیم.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: ما در این شبکه گسترده، منافع ملی و بین‌المللی ملت ایران نه به معنای منفعت خود، بلکه آنچه اعتقاد داریم در دنیا عدالت و نظم انسانی برقرار باشد را دنبال کرده و جلو می‌بریم.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی وی از وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با کشورهای دیگر جهان خاطر نشان کرد: حقوق بشر موضوعی پایه‌ای است چرا که جهان برای تأمین حقوق انسان‌ها به پا شده و همه پیامبران برای تأمین این حقوق مبعوث شدند و همه دولت‌ها باید به دنبال حقوق مردم و ملت‌ها در سطح جهان باشند و روشن است که ما نمی‌توانیم استاندارد خاصی در دنیا قرار داده و انتظار داشته باشیم همه از آن تبعیت کنند، چرا که این کار مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند کما اینکه همین تفکر مشکلاتی را برای بشر ایجاد کرده است.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که آیا امروز حقوق بشر در همه جای دنیا به طور واقعی تأمین شده است؟ گفت: در آمریکا روزانه به طور متوسط 30 نفر در درگیری‌ پلیس و مردم کشته می‌شوند. در اروپا هم مردم مشکلات فراوانی دارند و اصولاً در همه جای دنیا مشکل وجود دارد چرا که هنوز بشر به جایی نرسیده که مشکلات بشری بطور کامل به اتمام رسیده و همه حقوق بشر تأمین شده است ما نیز بعضاً دچار ضعف‌هایی هستیم اما معنای آن این نیست تا عده‌ای که خودشان ضعف‌های بسیاری در موضوع حقوق بشر دارند بخواهند بر ما ایراد بگیرند؛ این منطقی اشتباه و غلط است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: منطق درست درباره حقوق بشر این است که ملت‌ها به تفاهمی جهانی بر مفهوم حقوق بشر برسند حتی بر مصادیق آن نیز با توجه به ویژگی‌های مختلف جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی باید تفاهم شود و همه کمک کنند تا حقوق بشر واقعی اعمال شود نه اینکه عده‌ای خود را مدعی حقوق بشر بدانند و آن را بهانه‌ای برای فشار به کشورهای دیگر جهان کنند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه اگر مدعیان حقوق بشر حقیقتاً به دنبال حقوق انسان‌ها بودند دانشمندان و بزرگان آنها بر روی مصادیق حقوق بشر بررسی کرده و به تفاهم می‌رسیدند، گفت: آن چیزی که از آن به عنوان منشور حقوق بشر نام برده می‌شود، بسیار مبهم بوده و تفسیرهای مختلفی می‌توان از آن ارائه کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز آمریکا که خود زندان های مخفی در اروپا و سایر نقاط جهان دارد و بدون محاکمه مردم را در آنجا زندانی می کند، با بهانه دفاع از حقوق بشر به وجود زندان ها در دیگر کشورها ایراد می گیرد، گفت: آمریکا و غربی ها به لحاظ اینکه تاریخی پر از ادعا و دروغ در پرونده خود دارند، اگر معدود ادعای درستی هم داشته‌ باشند اثری در ملت‌ها نداشته و مردم با آنها مقابله می‌کنند.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اقدام بسیار بزرگ و البته یک بخش از کل طرح تحول اقتصادی بود؛ تغییری در ساختار اقتصادی کشور در حال وقوع است و گام اول آن با هدفمند کردن یارانه‌ها برداشته شده است که در مقایسه با دهها کشور که این طرح را انجام داده‌اند، اقدام ایران بسیار موفق و با کمترین تبعات و بیشتر دستاورد مثبت همراه بوده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه به واسطه هدفمند کردن یارانه‌ها مصرف سوخت کاملاً تحت کنترل قرار گرفته است و الگوی مصرف در انرژی، معماری و مدیریت به سرعت در حال تغییر می‌باشد و اصولاً نگاه مردم به اقتصاد عوض شده است، تصریح کرد: البته این بدین معنا نیست که در طول یک سال می‌توان به تمام نتایج قابل پیش‌بینی دست پیدا کرد؛ مهم این است که اقتصاد کشور در ریل درستی قرار گرفته و هر چقدر در مسیر این ریل جلوتر می‌رویم، تفاوت‌ها و نتایج مثبت آن بیشتر آشکار خواهد شد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بیش از 73 میلیون نفر یارانه دریافت کردند و این بدان معناست که کسی گرسنه نمی‌ماند و به نان شب محتاج نیست، خاطر نشان کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها گام اول در راه ریشه‌کن کردن فقر در کشور است و به فضل الهی با اجرای گام‌های بعدی طرح تحول اقتصادی، حتما به جایی خواهیم رسید که در کشورمان فقیری وجود نداشته باشد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره تئوری‌های اقتصادی غربی و اینکه عده‌ای از ایجاد تورم 70 درصدی در کشور به دنبال اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها سخن می‌گفتند، اظهار داشت: فرمول‌های اقتصادی دنیا یک طرفه است و در کشور ما پاسخگو نیست، همچنان که عده‌ای با استفاده از همین فرمول‌ها کمترین افزایش قیمت‌ به واسطه هدفمند کردن یارانه‌ها را بیش از 70 درصد اعلام می‌کردند، در حالی که کل میزان تورم در پایان سال گذشته 12.8 درصد و اکنون به 19.3 درصد رسیده و روند نزولی هم به خود گرفته و این روند تا پایان سال و تا تک رقمی شدن نرخ تورم ادامه خواهد داشت.
 
رییس‌جمهور گفت: در هدفمند کردن یارانه‌ها ملت و دولت در کنار هم موضوع را به خوبی مدیریت کردند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره حمایت از بخش تولید به دنبال هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: باید منظور از کمک دولت به بخش تولید روشن باشد؛ اگر عده‌ای این موضوع در ذهن‌شان است که دولت به بخش تولید پول تزریق کند، چنین تصوری اشتباه است و اتفاق نخواهد افتاد. اما دولت از طریق یارانه‌ها و تسهیلات بانکی حمایت از بخش تولید را همچنان در دستور کار خود دارد.
رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: امروز مصرف انرژی در بخش تولید به رغم بالا رفتن قیمت انرژی، افزایش یافته است، بطوریکه طی هفت ماهه امسال نسبت به گذشته در تمام تولیدات پایه و اساسی کشور افزایش تولید داشتیم و برخلاف تحلیل‌هایی که اعلام می‌شد در طی 18 ماه پس از هدفمند کردن یارانه‌ها رشد تولید منفی خواهد شد، امروز شاهد رشد مثبت و بالا در بخش تولید هستیم.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره مشکلات ایرانیان خارج از کشور و نقش شورای عالی ایرانیان در این خصوص اظهار داشت: تاسیس شورای عالی ایرانیان از اقدامات بسیار موفق دولت بود که ارتباط خوبی با ایرانیان خارج از کشور برقرار کرد؛ منتها مشکلاتی برای این شورا پیش آمده، اما تعطیل نشده و به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد و امیدوارم اقدامات خود را هر چه بیشتر گسترش دهد.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره بازگشت ایرانیان خارج از کشور نیز اظهار داشت: هر کدام از ایرانیهایی که وضعیت اقتصادی مناسبی در خارج از کشور ندارند، بدون تردید اگر به ایران برگردند، زندگی بهتری خواهند داشت.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری احمدی‌نژاد در ادامه گفت‌وگوی خود با جام جم افزود: ایرانیان در هر جای دنیا که باشند اگر برای انسانیت کار کنند و واقعاً ایرانی باشند به نفع کشور است و به عنوان عقبه فرهنگی و سیاسی ایران به شمار می‌روند.
 
رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره علت حضور گسترده شرکت‌های خارجی به ویژه شرکت‌های اروپایی و آمریکایی برغم تحریم‌های برخی دول غربی در ایران، اظهار داشت: ایران کشوری بزرگ و ثروتمند است و بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود؛ بی‌تردید کشوری 75 میلیون نفری با درآمد سرانه‌ای بالا و مردمی که به دنبال بهترین‌ها هستند، بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری و حضور شرکت‌های خارجی می‌باشد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال مجری شبکه جهانی جام‌جم درباره پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ایرانیان در طول تاریخ فهم و تشخیص درستی از علم داشته‌اند و همواره اهتمام ویژه‌ای به کسب علم و دانش داشته و روی آن سرمایه‌گذاری کردند.
رییس‌جمهور گفت: ملت ایران پیشرفت علمی را ستون فقرات پیشرفت کشور می‌دانند و خوشبختانه سرعت پیشرفت علمی کشورمان افزایش یافته و یازده برابر متوسط جهانی است.
 
احمدی‌نژاد افزود: برای تسهیل فعالیت‌های علمی در کشور معاونت علمی، فناوری در ریاست جمهوری تشکیل شده که موجب هماهنگی و انسجام فعالیت‌های علمی در کشور شده و سلسله اهداف کلان علمی و فناوری نیز برای کشور تعریف شده است؛ البته این موضوعات به معنای رسیدن به جایگاه مطلوب نیست و باید همچنان به فعالیت‌های خود ادامه دهیم تا به جایگاهی برسیم که در قله علم و دانش روز جهان قرار بگیریم.
 
رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره موضوع فرار مغزها از ایران نیز اظهار داشت: فرار مغزها را قبول ندارم چرا که براساس مطالعاتی که انجام شده امروز خروج نخبگان و دانشمندان از کشور کاهش یافته و بیشتر شاهد ورود نخبگان به کشور هستیم. البته بدیهی است که عده‌ای برای ادامه تحصیل یا فعالیت‌های تحقیقاتی به خارج از کشور سفر می‌کنند که ایرادی به آن وارد نیست و نمی‌توان اسم آن را فرار مغزها گذاشت.

رییس جمهور تاکید کرد: دولت به دنبال آن است که زمینه تحصیل و فعالیت‌های تمامی رشته‌های علمی را در کشور فراهم کند اما تا زمانی که به مرجع علمی در جهان تبدیل نشده باشیم بالاخره یک عده برای تحصیل دانش روز به خارج سفر می‌کنند که البته این موضوع هم در افق کلان به نفع بشریت و ایران است.
 
احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤالی درباره تحولات منطقه و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص این تحولات اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از نقش و تأثیر فرهنگی و سیاسی در منطقه و جهان برخوردار است و مواضع روشن و انسانی نسبت به تحولات موجود دارد؛ ما آزادی، عدالت، احترام، حق حاکمیت ملی را متعلق به همه ملت‌ها می‌دانیم، ضمن اینکه اصلاحات را هم موضوعی لازم دانسته ولی معتقد‌یم که دولت‌ها و ملت‌ها باید آن را با تفاهم و در شرایط دوستانه انجام دهند. دخالت بیگانگان را هم در امور داخلی کشورها ممنوع می‌دانیم و این را می‌توان بهترین و زیباترین موضعی دانست که ایران در خصوص تحولات منطقه اتخاذ کرده است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه غربی‌ها به دنبال آن هستند که تحولات منطقه را به نفع خود رقم بزنند و در این راستا از تمام ابزارهای رسانه‌ای و قدرت و ثروت خود استفاده می کنند، گفت: بی‌تردید در این شرایط جمهوری اسلامی ایران نیز باید فعال باشد اما تفاوت ما با غربی‌ها این است که ایران نمی‌خواهد این تحولات به نفع ایران رقم بخورد بلکه علاقه‌مند است به نفع ملت‌ها مدیریت شود چرا که معتقدیم اگر ملت‌ها آزاد و مستقل باشند برآیند تصمیم آنها به نفع ما خواهد بود.

وی افزود: در موضوع سوریه هم معتقدیم که دولت و ملت سوریه باید با هم و در فضای تفاهم تصمیم بگیرند و بیگانگان حق هیچگونه دخالتی ندارند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دیپلماسی ایران بسیار فعال است و غیر از رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا که تمام آمریکا را فدای رژیم صهیونیستی کرده است با بقیه کشورها ارتباط دوستانه‌ای داریم.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و انگلیس نیز گفت: ملت ایران خاطرات خوبی از انگلیس ندارند و سابقه این کشور در ایران قبل و بعد از انقلاب بد بوده است، منتها جمهوری اسلامی ایران متناسب با رفتار آنها روابط خود را تنظیم می‌کند.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: کل مبادلات ایران با انگلیس 500 میلیون دلار و با کل اروپا 24 میلیون میلیارد دلار است و این در حالی است که کل مبادلات ایران بیش از 190 میلیارد دلار می‌باشد؛ البته ملت ایران هرگز به دنبال قطع مبادلات خود با سایر کشورها نیست و اصولا‌ً مبادلات را پایه دوستی و همکاری می‌داند، اما اگر عده‌ای بر قطع مبادلات خود اصرار داشته باشند ما هم اصراری بر حفظ آن نخواهیم داشت چراکه به قدری متقاضی برای معامله با ایران وجود دارد که نیازی به آنها نیست. البته باید توجه داشته باشند کسی که با ملت بزرگ ایران اینگونه برخورد می‌کند نباید در آینده متوقع باشد که چرا ملت ایران به آنها کم‌محلی می‌کند.

رییس‌جمهور خطاب به سران برخی کشورهای غربی اظهار داشت:‌ توصیه می‌کنم ادبیات و نحوه رفتار خود را با ملت ایران اصلاح کنید و چنین خیال نکنید که با توهین به ملت ایران می‌توانید نتیجه بگیرید، اینگونه تصور حتماً اشتباه بوده و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد در پایان این مصاحبه ایرانیان مقیم خارج از کشور را سفیران ایران دانست و گفت: جامعه بشری از ایرانیان توقع دارد که ویژگی‌های ایرانی واقعی یعنی پاکی، صداقت، محبت، خدمتگزار بودن و صمیمیت را داشته باشند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
0
0
اين يارانه اي كه مي دهند چند برابرش را بايد رويش بزاري براي افزايش شديد قيمت مواد غذايي و كالاهاي ديگر و خدمات هزينه كني. اوضاع نسبت به قبل از هدفمندي خيلي بدتر شده است.
نظرات بینندگان