arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷

گروه خودروسازی کیا فراخوان داد

شرکت کیا برای خودروهای خود فراخوان داد، به نظر می رسد این فراخوان با هدف کاهش تلفات و اتفاقاتی است که ممکن است در برخی مدل های این خودرو رخ دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت کیا برای خودروهای خود فراخوان داد، به نظر می رسد این فراخوان با هدف کاهش تلفات و اتفاقاتی است که ممکن است در برخی مدل های این خودرو رخ دهد.

شرکت کیا به طور داوطلبانه برنامه ای به نام "کمپین ارتقای محصول" (Product Improvement Campaign) راه اندازی کرده تا بیش از 1,677 میلیون خودرو را بازبینی کند. این کمپین 939,655 اپتیما، 425,662 سورنتو و 312,323 اسپرتیج را که به موتورهای 2 لیتری T-GDI و 2.4 لیتری GDI تجهیز شده اند، در بر می گیرد. مدل های مذکور بین سال های 2011 الی 2018 تولید شده اند که البته در این بین سورنتوی مدل 2012-2018 مستثنی است.

به گفته کیا نمایندگی های این شرکت موظف هستند با آپدیت واحد کنترل کننده موتور (ECU) از وارد شدن آسیب های جدی به موتور جلوگیری کنند. نصب نرم افزار سیستم تشخیص ناک بخش اصلی این کمپین و آپدیت مربوطه محسوب می شود.

نرم افزاری که کیا به کار خواهد گرفت، لرزش های ناشی از فرسایش یاتاقان را تشخیص داده و با روشن کردن چراغ چک، موتور را وارد حالت Limp Mode (نوعی حالت حفاظتی برای جلوگیری از وارد شدن صدمه به موتور) می کند. در صورت وقوع این اتفاق راننده باید در اولین فرصت به یکی از نمایندگی های کیا مراجعه کند.

کره ای ها که سابقه خوبی در جلب رضایت مشتریان خود دارند، برای مالکین خودروهای مشمول این کمپین گارانتی مادام العمر در نظر گرفته اند. جالب اینکه چنانچه فردی با هزینه شخصی اقدام به بازبینی موتور و رفع عیوب مربوط به یاتاقان کرده باشد، تمامی هزینه ها به وی بازگردانده خواهد شد.

در کنار این کمپین، کیا مجبور به صدور یک فراخوان نسبتا گسترده نیز شده است. در این فراخوان 50,051 اپتیما، 17,024 سورنتو و 1,052 اسپرتیج باید برای بازبینی لوله ها و مجاری انتقال سوخت بازبینی شوند.

آنطور که کیا اعلام کرده عدم نصب صحیح و محکم نشدن لوله های انتقال سوخت فشار بالا در یکی از فراخوان های قبلی، ممکن است باعث نشت بنزین و در نهایت ایجاد آتش سوزی شود.

فراخوان کیا پس از آن صادر شده که طی ماه های اخیر 120 نفر از مشتریان این کمپانی به خاطر آتش گرفتن ناگهانی خودروی خود شکایت هایی را مطرح کرده اند.

به غیر از کیا، هیوندای نیز برای تقریبا 100 هزار دستگاه سوناتا (مدل های تولیدی بین 2011 تا 2014) و سانتافه اسپرت (مدل های تولیدی بین 2013 الی 2014) فراخوان صادر کرده است. مثل کیا، هیوندای نیز لوله های انتقال سوخت این مدل ها را کنترل نموده و در صورت نیاز به طور رایگان عیوب احتمالی را برطرف خواهد کرد.

ناگفته نماند شرکت هیوندای هم کمپینی مشابه با کیا راه اندازی کرده و تقریبا 2 میلیون خودرو (شامل سوناتای 2011-2018 و سانتافه اسپرت 2013-2018) را به نرم افزار سیستم تشخیص ناک تجهیز خواهد کرد.

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان