arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷

ابتکار: خانواده های ایرانی دچار لکنت زبان هستند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: خانواده‌های ایرانی دچار لکنت زبان و ناتوانی در مهارت‌های شنیداری هستند که این مساله می تواند به بخش های کلان نیز تسری یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابتکار: خانواده های ایرانی دچار لکنت زبان هستند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: خانواده‌های ایرانی دچار لکنت زبان و ناتوانی در مهارت‌های شنیداری هستند که این مساله می تواند به بخش های کلان نیز تسری یابد.

معصومه ابتکار روز چهارشنبه در گردهمایی سراسری مشاوران امور زنان سراسر کشور با اشاره به طرح گفت و گوی ملی خانواده که طرحی ملی است، تصریح کرد: این طرح در همه استان ها کلید خورده است، چون مشکلات مختلفی حوزه خانواده را تهدید می کند پس باید به سراغ آن مشکلات برویم.

وی افزود: از آنجا که اختلال ارتباط یکی از مسائل عمده و اصلی خانواده‌های ایرانی است، پس باید نسبت به اجرای دقیق طرح گفت و گوی ملی خانواده اقدامات جدی انجام داد.

به گفته وی برای طرح گفت و گوی بین نسلی همکاری خوبی در سال گذشته با وزارت آموزش و پرورش انجام شده است. همچنین به همین منظور موافقتنامه با انجمن اولیا و مربیان مدارس نهایی شده است که بحث گفت و گو با این انجمن ها پیگیری خواهد شد.

ابتکار ادامه داد: امیدوارم بتوانیم این برنامه ها را برای سال آینده دولت دوازدهم استمرار داد. همچنین در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث سلامت و آموزش به صورت جدی در حال پیگیری است.

وی در ادامه با ضمن تشکر و قدردانی به دلیل نگاه حرفه ای، تخصصی و همه‌ جانبه وزیر آموزش و پرورش به حوزه زنان و خانواده گفت: این نگاه بسیار مهم و محوری است، به همین خاطر چند تفاهم نامه با این وزارتخانه اجرایی شد و شاهد تحولات و نتایج خوبی در این زمینه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به چهل سالگی سالگرد پیروزی انقلاب گفت: همه از پیروزی انقلاب اسلامی شادمان هستیم، اما خود و مردم در عین حال نسبت به شرایط موجود و انتظاراتی که از آینده و چشم انداز داریم متوجه می شویم که دغدغه های زیادی داریم. بنابراین هر چقدر نتوانیم ارزش‌های متعالی و آرمان‌های خود را به تحقق نزدیک کنیم طبیعتا نگرانی های زیادی ایجاد می شود و این مساله از دغدغه‌های ماست تا بازنگری و تجدید قوا کنیم.

ابتکار در ادامه با بیان اینکه در چند زمینه مشخص با وزارت آموزش و پرورش همکاری هایی وجود دارد اظهار داشت: یکی از همکاری ها با وزارت آموزش و پرورش در قالب سیاست‌های کلان است که سیاست‌های خانواده و سیاست‌هایی که ریاست جمهوری به صورت تخصصی اولویت هایی را در حوزه زنان و خانواده ابلاغ کرده‌اند.

ابتکار ادامه داد: به طور مشخص در زمینه کودکان بازمانده از تحصیل در راستای عدالت جنسیتی با وزارت آموزش و پرورش فعالیت هایی انجام شده است که از ناحیه شیر آباد و روستای ایرانشهر بازدید شد. حل کردن مشکلات به صورت موردی هرچند دشوار، اما اصولی است.

به گفته وی؛ باید در دسترسی به همه خدمات و امکانات شرایط مساوی و برابری برای دختران فراهم شود، همچنین در مورد نواحی که شکاف هایی در آنجا وجود دارد، توجه شود.

به گفته ابتکار شاخص‌های عدالت جنسیتی با کمک آموزش و پرورش در بخش آموزشی تدوین شده که بر اساس مصوبه ستاد ابلاغ شده است. در موضوع عدالت جنسیتی در حوزه آموزشی چند مساله مهم وجود دارد که به بخش هایی از آن پرداخته شده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در ابتدای دولت دوازدهم شورای عالی اداری تصویب و رئیس جمهور ابلاغ کرد که 30 درصد از پست‌های مدیریت دولتی تا پایان دولت دوازدهم بر اساس شایستگی و توانمندی در اختیار زنان قرار گیرد.

وی افزود: اولین کارنامه استانداران حدود دو ماه پیش و اولین کارنامه وزرا حدود یک ماه پیش ابلاغ شده که به طور کلی در استان ها 60 درصد افزایش انتصاب زنان وجود داشته است و در ستاد دستگاهها و وزارتخانه ها به طور کلی ١6،5 درصد افزایش انتصاب زنان وجود داشته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان