arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷

آخرین وضعیت آب‌وهوایی کشور/ آغاز بارش‌ها از اوایل هفته آینده

هواشناسی اعلام کرد که از اوایل هفته آینده شرایط خوبی برای بارندگی در کشور خواهیم داشت.دیشب از بین ۳۱ مرکز استان دمای ۲۰ مرکز به زیر صفر رسید که شهرکرد با ۸ درجه زیر صفر، تبریز با ۷ درجه زیر صفر، همدان با ۶ درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور بودند.نیمه اول هفته آینده شرایط خوبی برای بارندگی در کشور خواهیم داشت چون از شنبه بعد از ظهر موجی وارد کشور خواهد شد که غرب و جنوب غرب و نیمه غربی کشور را تحت تأثیر خودش قرار می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اوایل هفته آینده شرایط خوبی برای بارندگی در کشور خواهیم داشت.

به گزارش مهر، مرتضی ضرابی کارشناس هواشناسی با اعلام این خبر اظهار کرد: دیشب از بین ۳۱ مرکز استان دمای ۲۰ مرکز به زیر صفر رسید که شهرکرد با ۸ درجه زیر صفر، تبریز با ۷ درجه زیر صفر، همدان با ۶ درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور بودند.

وی گفت: دمای تهران دیشب به یک درجه بالای صفر رسید اما همچنان سرمای شبانه طی یکی دو روز آینده ادامه خواهد داشت و در طول روز نیز به صورت جزئی بر میزان دمای هوا افزوده می شود.

کارشناس هواشناسی افزود: طی هفته، جو پایداری در غالب نقاط کشور داشتیم که فردا و پس فردا این شرایط تداوم خواهد داشت البته فردا بعد از ظهر با عبور موجی از شمال غرب کشور شرایط برای بارش های پراکنده در بخش هایی از شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز غربی مهیا خواهد شد و همین موج باعث می شود که از غلظت آلاینده ها در تهران کاسته شود.

وی گفت: ان شاءالله نیمه اول هفته آینده شرایط خوبی برای بارندگی در کشور خواهیم داشت چون از شنبه بعد از ظهر موجی وارد کشور خواهد شد که غرب و جنوب غرب و نیمه غربی کشور را تحت تأثیر خودش قرار می دهد.

ضرابی افزود: از روز دوشنبه نیز این موج گسترده تر می شود و مناطق وسیع تری را از بارش های برف و باران بهره مند خواهد کرد.

نظرات بینندگان