arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷

آینده خودروهای خودران غول فناوری در پرده ای از ابهام / اپل بیش از 200 کارمند «پروژه تیتان» را اخراج کرد

اپل که از مدت ها پیش در پروژه تیتان به عنوان پروژه ای مهم در حوزه خودروهای الکتریکی خودران سرمایه گذاری کرده بود، بیش از 200 کارمند خود را که در این پروژه فعالیت می کردند اخراج کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اپل که از مدت ها پیش در پروژه تیتان به عنوان پروژه ای مهم در حوزه خودروهای الکتریکی خودران سرمایه گذاری کرده بود، بیش از 200 کارمند خود را که در این پروژه فعالیت می کردند اخراج کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب،  تا مدتی پیش می شد به صراحت تاکید کرد که خودروهای خودران ظاهرا برنامه ای مهم در بین برنامه های شرکت اپل است. اما اکنون نمی توان این موضوع را به قطعیت مورد تایید قرار داد، چرا که اخیرا اپل بیش از 200 نفر را از برنامه خودروهای خودران کنار زده است.

براساس گفته های منابع آگاه داخلی، این اخراج ها به عنوان بازسازی روند تولید خودروهای خودران اپل و با هدف پیش بینی بازار جدید انجام شده و برخی معتقدند هدف از این اخراج ها کاهش نشت خبرهای مرتبط با خودرو خودران اپل است و به نظر می رسد تیم کوک قصد دارد روند تولید خودرو خود را پشت درهای بسته پیش ببرد.

گفته شده نه تنها تیم تولید این خودروها و تیم رهبری تغییر کرده است بلکه برخی از کارکنان به بخش های مختلف شرکت در کالیفرنیا منتقل می شوند.

طی تابستان گذشته، داگ فیلد رئیس سابق بخش مهندسی تسلا 3  که پیش از تسلا در اپل کار می کرد در یک حرکت رو به عقب دوباره به اپل پیوست تا در کنار تیم خودروسازی اپل باشد. سخنگوی اپل در خصوص اخراج ها می گوید: "این تغییر و تحولات ارتباطی با آینده شرکت ندارد و ما هنوز هم فکر می کنیم یک فرصت بزرگ در حوزه سیستم های خودران وجود دارد."

شرکت های تسلا و اپل رقابتی دیرینه با یکدیگر دارند و  البته پیش از این نیز پروژه خودروهای خودران اپل، کاملا محرمانه پیش رفته است، اما به نظر می رسد این بار ماجرا جدی تر است و فرار است شاهد تحولاتی عمیق باشیم.

نظرات بینندگان