arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷

آلمان با صادرات پدافند موشکی به قطر موافقت کرد

وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد که دولت این کشور قرارداد فروش چهار سامانه پدافند موشکی به قطر را امضا کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آلمان با صادرات پدافند موشکی به قطر موافقت کرددولت آلمان با صادرات تسلیحات نظامی ساخت مشترک این کشور با آمریکا به قطر موافقت کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از «پیتر التمایر»، وزیر اقتصاد آلمان شامگاه پنجشنبه گزارش داد که دولت این کشور موافقت کرده است که چهار سامانه موشکی دریایی به قطر صادر شود.

بر اساس این گزارش، طبق قراردادی که بین دوحه و برلین منعقد شده، آلمان ۸۵ دستگاه رادار دوقلو و سامانه‌هایی که با اشعه مادون قرمز کار می‌کنند و برای هدایت موشک‌ها به اهداف استفاده می‌شود، به دولت قطر فروخته است.

وزیر اقتصاد آلمان که برای نمایندگان مجلس این کشور سخنرانی می‌کرد، درباره ارزش این قرارداد تسلیحاتی چیزی نگفته است. بر اساس حکم دادگاه آلمان در سال ۲۰۱۴، دولت این کشور می‌تواند از ذکر ارزش قراردادهای تسلیحاتی خود با سایر کشور در صورتی که  قدرت رقابت شرکت‌های آلمانی تحت الشعاع قرار گیرد، معاف شود.

موافقت دولت آلمان با فروش سامانه‌های موشکی به قطر در حالی صورت می‌گیرد که برلین به دنبال ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل سعود، فروش تسلیحات نظامی خود به ریاض، رقیب دوحه را متوقف کرده است.

سامانه‌هایی که قرار است در اختیار دولت قطر قرار بگیرد، از کشتی‌ها در برابر موشک‌ها، جنگنده‌ها و بالگردهای نظامی محافظت می‌کند.

عربستان سعودی به همراه امارات، مصر و بحرین خرداد ۹۵ قطر را به حمایت مالی از تروریسم و گروه‌های مقاومت در لبنان و فلسطین متهم و تحریم‌هایی علیه دوحه وضع کردند. بر اساس افشاگری‌های مقام‌های غربی، محور ریاض تا آستانه حمله نظامی به دوحه پیش رفته بود.

نظرات بینندگان