arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۷

سیل در اندونزی 59 کشته ، ویرانی و هزاران آوره برجای گذاشت

بارش های مستمر و سیل روز جمعه در جزیره سولاوسی در جنوب شرق اندونزی 59 قربانی گرفت و هزاران نفر را بی خانمان کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیل در اندونزی 59 کشته ، ویرانی و هزاران آوره برجای گذاشترسانه های اندونزی روز جمعه اعلام کردند: تاکنون اسامی 25 نفر نیز در فهرست مفقود شدگان قرار گرفته است.
جزیره سولاوسی اندونزی شاهد یکی از بدترین حوادث طبیعی در تاریخ خود در روز جاری بوده و سیل 11 منطقه این جزیره و همچنین بخش هایی از مرکز استان ماکاسار را دربرگرفته است.
نیروهای امدادگر بومی تاکنون حدود 3 هزار و 400 نفر از بومیان را که خانه های خود را از دست داده اند، از منطقه بحرانی تخلیه و در مدارس، مساجد و ساختمان های عمومی مستقر کرده اند.
وقوع بارش های سنگین، طغیان رودخانه ها و بروز سیل و لغزش زمین از حوادث طبیعی هستند که به طور مستمر در فصل باران های موسمی مونسون در ماه های اکتبر تا فوریه هرسال ، در اندونزی بویژه جنوب شرق این کشور رخ می دهد. 
اندونزی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی که دارد تحت تاثیر بلایای طبیعی متعددی قرار می‌گیرد.
براساس گزارش سازمان مقابله با بلایای طبیعی این کشور، افزون بر 11 هزار و 500 زمین لرزه ، سال گذشته میلادی ، اندونزی را لرزاند که هزار کشته و خسارت های زیادی برجای گذاشته است.
اندونزی با 17 هزار جزیره کوچک و بزرگ در اقیانوس آرام واقع شده که به دلیل قرار گرفتن بر حلقه آتش مستعد بروز زلزله های پرقدرت، آتشفشان های خطرناک و سونامی های مهیب است.
دولت اندونزی به همین دلیل درصدد است تا با به کاری گیری سیستم هشدار پیش از وقوع حوادث طبیعی مانند زمین لرزه، سونامی و آتشفشان از آمار تلفات انسانی در این زمینه بکاهد و درعین حال مانع از کاهش درآمدزایی صنعت گردشگری شود.

نظرات بینندگان