arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۷

نماینده مجلس آمریکا: آنچه در ونزوئلا رخ داد، کودتا بود

نماینده دموکرات و مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از ترامپ در به رسمیت شناختن خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: یک کودتای حمایت شده از آمریکا در ونزوئلا راه حل مشکلات وخیم آن‌ها نیست. ایلهان عمر شامگاه پنج شنبه به وقت محلی در یک یادداشت توئیتری افزود: تلاش‌های ترامپ برای انتصاب یک مخالف راست افراطی تنها موجب خشونت و ایجاد ناامنی منطقه می‌شود. وی ادامه داد: ما باید از تلاش‌های مکزیک، اروگوئه و واتیکان برای تسهیل گفت وگو‌های صلح آمیز حمایت کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده دمکرات و مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از ترامپ در به رسمیت شناختن خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: یک کودتای حمایت شده از آمریکا در ونزوئلا راه حل مشکلات وخیم آن‌ها نیست.

به گزارش ایرنا، ایلهان عمر شامگاه پنج شنبه به وقت محلی در یک یادداشت توئیتری افزود: تلاش‌های ترامپ برای انتصاب یک مخالف راست افراطی تنها موجب خشونت و ایجاد ناامنی منطقه می‌شود.
وی ادامه داد: ما باید از تلاش‌های مکزیک، اروگوئه و واتیکان برای تسهیل گفت وگو‌های صلح آمیز حمایت کنیم.
خوان گوایدو رئیس مجلس ونزوئلا روز چهارشنبه با دعوت مخالفان نیکلاس مادورو به خیابان، اعلام کرد رئیس جمهوری این کشور است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که مدت ۲ سال از هر تکاپویی برای تغییر دولت در ونزوئلا بهره گرفته است، بلافاصله از او حمایت کرد و به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت شناخت.
مادورو که حمایت ارتش این کشور را با خود دارد هم در جمع هواداران ظاهر شد و آمریکا را مسئول مشکلات دانست و با اعلام قطع روابط دیپلماتیک با واشنگتن، از دیپلمات‌های آمریکایی خواست خاک کشورش را ترک کنند.
وزارت خارجه آمریکا هم با اختصاص ۲۰ میلیون دلار تحت عنوان کمک‌های بشردوستانه، مادورو را رئیس جمهوری ونزوئلا ندانست که بخواهد بر اساس تصمیم او دیپلمات‌های خود را خارج کند.
نمایندگی آمریکا در سازمان ملل که پیش از این هم نشستی را به اصرار خود در موضوع ونزوئلا تشکیل داده بود، درخواست کرده است روز شنبه شورای امنیت در این باره جلسه‌ای برگزار کند و شنیده شده است که مایکل پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم در این نشست حضور خواهد یافت.
روسیه، اما از مادورو حمایت کرده است و به نظر می‌رسد نشست شورا چندان برای آمریکا آسان نخواهد بود. چین هم روابط تجاری بزرگی را با دولت مادورو داشته است که برای این نشست بی تاثیر نیست.

نظرات بینندگان