arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۳۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷

دولت آمریکا پس از ۳۵ روز تعطیلی، بازگشایی شد

پس از ۳۵ روز کشمکش میان کاخ سفید و دموکرات‌های کنگره بر سر بودجه دیوار حائل مرزی، سرانجام جمعه شب گذشته "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا از موضع خود کوتاه آمد و لایحه بازگشایی دولت را به مجلس سنا ارسال کرد. سنا و مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را به تصویب رساندند و برای امضا به کاخ سفید ارسال کردند. ترامپ نیز بلافاصله این لایحه را امضا کرد تا سرانجام دولت آمریکا بازگشایی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرانجام و پس از تصویب مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ لایحه بازگشایی دولت را امضا کرد.

به گزارش تسنیم، پس از ۳۵ روز کشمکش میان کاخ سفید و دموکرات‌های کنگره بر سر بودجه دیوار حائل مرزی، سرانجام جمعه شب گذشته "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا از موضع خود کوتاه آمد و لایحه بازگشایی دولت را به مجلس سنا ارسال کرد.

سنای آمریکا با تصویب لایحه بازگشایی دولت و ارسال آن به مجلس نمایندگان برای بررسی و تصویب، نخستین گام را برای پایان دادن به ۳۵ روز تعطیلی بخش‌هایی از دولت برداشت.

پس از آن نیز مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را به تصویب رساند و برای امضا به کاخ سفید ارسال کرد. ترامپ نیز بلافاصله این لایحه را امضا کرد تا سرانجام دولت آمریکا بازگشایی شود.

ترامپ روز جمعه از کاخ سفید اعلام کرد که بر اساس توافق موقتی حاصل شده، دولت فدرال به مدت سه هفته از تعطیلی خارج می‌شود تا مذاکرات بر سر دیوار مرزی بدون تاثیرات ویران کننده تعطیلی بخشی از دولت ادامه یابد.

وی افزود آمادگی دارد تا لایحه‌ای را به امضا برساند که به موجب آن دولت فدرال تا تاریخ ۱۵ فوریه باز بماند. به گفته ترامپ، کارمندان فدرالی که طی تعطیلی دولت بیکار مانده بودند، در اسرع وقت حقوق روز‌های تعطیلی را دریافت خواهند کرد.

دولت فدرال آمریکا که از پنج هفته پیش به خاطر لجبازی بین کاخ سفید و کنگره تعطیل شده است، در حالی بازگشایی خواهد شد که بحث‌های مربوط به بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری موردنظر رئیس جمهور برای دیوار مرزی، همچنان حل نشده باقی مانده و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
1
1
این مبلغ ناچیز که بی ارزش است . ولی مسعله مهمتر جلوگیری از دیوار کشیدن بین بندگان خدا است که همه بایستی با ان مخالفت کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
0
2
دولت ما ۳۵ ساله تعطیله ما لام تا کام حرف نزدیم ۳۵ روز بخش کمی از دولتشون تعطیل بود اینقدر تو بوق و کرنا کردن ببین چه ملت خوبی هستیم
نظرات بینندگان