arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷

کاخ سفید: ترامپ طرح احداث دیوار مرزی را پیش خواهد برد

سخنگوی کاخ سفید بر این باور است که رئیس جمهور آمریکا طرح مربوط به ساخت دیوار مرزی مکزیک را بدون دموکرات‌ها یا همراه با آنها به پیش خواهد برد. اختلاف بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دموکرات های کنگره موجب شد تا دولت این کشور از 22 دسامبر یعنی اول دی ماه به مدت 35 روز تعطیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کاخ سفید بر این باور است که رئیس جمهور آمریکا طرح مربوط به ساخت دیوار مرزی مکزیک را بدون دموکرات‌ها یا همراه با آنها به پیش خواهد برد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید جمعه شب با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: اگر تا قبل از ضرب الاجل تعیین شده ماه آینده منابع مالی مورد نیاز تامین نشود، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طرح و برنامه های مربوط به ساخت دیوار مرزی را با دموکرات ها یا بدون همکاری آنها پیش خواهد برد.

وی از تصمیم ترامپ در عقب نشینی موقت از تصمیم خود برای مخالفت با بازگشایی دولت حمایت کرده است.

ساندرز در عین حال افزود: توافق اعلام شده از سوی ترامپ برای بازگشایی کامل دولت فدرال به مدت سه هفته به هیچ وجه دادن یک امتیاز به دموکرات ها تلقی نمی شود.

اختلاف بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دموکرات های کنگره موجب شد تا دولت این کشور از 22 دسامبر یعنی اول دی ماه به مدت 35 روز تعطیل شود. پافشاری ترامپ بر درخواست خود برای اختصاص 5.7 میلیارد دلار منابع مالی ساخت دیوار مکزیک و مخالفت دموکرات ها با این مساله عامل اصلی تعطیلی بیش از یک چهارم فعالیت های دولت آمریکا بوده است.

پس از 35 روز کشمکش میان کاخ سفید و دموکرات های کنگره بر سر بودجه دیوار حائل مرزی، سرانجام جمعه شب گذشته "دونالد ترامپ" از موضع خود کوتاه آمد و لایحه بازگشایی دولت را به مجلس سنا ارسال کرد.

سنای آمریکا با تصویب لایحه بازگشایی دولت و ارسال آن به مجلس نمایندگان برای بررسی و تصویب، نخستین گام را برای پایان دادن به 35 روز تعطیلی بخش هایی از دولت برداشت.

پس از آن نیز مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را به تصویب رساند و برای امضا به کاخ سفید ارسال کرد. ترامپ نیز بلافاصله این لایحه را امضا کرد تا سرانجام دولت آمریکا بازگشایی شود.

نظرات بینندگان