arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر«طلا»

این فیلم با بازی نگار جواهریان، هومن سیدی، مهرداد صدیقیان، طناز طباطبایی، هدی زین العابدین و... تابستان امسال به تهیه کنندگی محمد شایسته و رامبد جوان جلوی دوربین رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

به گزارش «انتخاب»،پرویز شهبازی کارگردان شناخته شده سینمای ایران برای هفتمین فیلمش به سراغ «طلا» رفت. این فیلم با بازی نگار جواهریان، هومن سیدی، مهرداد صدیقیان، طناز طباطبایی، هدی زین العابدین و... تابستان امسال به تهیه کنندگی محمد شایسته و رامبد جوان جلوی دوربین رفت.

نکات جذاب
بسیاری از منتقدان و خبرنگاران منتظر تماشای «طلا» از از پرویز شهبازی هستند. «مالاریا» ساخته قبلی شهبازی با اینکه خیلی در جشنواره فجر و اکران مورد توجه قرار نگرفت اما توانست در بخش رسمي جشنواره فيلم ونيز حضور يابد و جایزه بزرگ جشنواره ورشو را نيز کسب کند. از سوی دیگر حضور بازیگران شناخته شده در «طلا» باعث افزایش جذابیت این فیلم شده است و از حالا تهیه کنندگان آن می‌توانند به واسطه حضور این بازیگران حساب ویژه‌ای روی اکران این فیلم باز کنند.

نکات حاشیه‌ای
محمد شایسته و رامبد جوان مدتی است رابطه کاری موفقی با یکدیگر برقرار کرده اند و هم اکنون کمدی «قانون مورفی» را روی پرده سينماهادارند و به عنوان تهیه کنندگان «طلا» به جشنواره سی و هفتم خواهند آمد. البته شایسته پیش از این با شهبازی به عنوان فیلمنامه نویس «خانه دختر» همکاری کرده بود.

شانس جایزه
در چهارسال گذشته فیلم‌های هومن سیدی توانسته اند مورد توجه داوران جشنواره فجر قرار گیرند و حالا باید ديد كه به عنوان بازیگر هم می‌تواند موفقیت‌های خود به عنوان بازيگر را تکرار کند يا نه. نگار جواهریان به عنوان بازیگر نقش اول زن و طناز طباطبایی و مهرداد صدیقیان به عنوان یازیگران مکمل این فیلم شانس زیادی دارند تا نامشان در بخش نامزدهای بهترین بازیگر جشنواره امسال اعلام شود.

اما پرویز شهبازی که در سالهای گذشته با فیلم‌هایش سیمرغ بهتربن فيلم اول، کارگردانی، فیلمنامه و جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرده، امید زیادی به کسب پنجمين سیمرغ‌اش از جشنواره امسال دارد. همچنین از فیلمبرداری پیمان شادمانفر و تدوین شهبازی هم نباید غافل شد.

سایر عوامل فیلم عبارتند از:
مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمانفر
چهره پرداز: عباس عباسی
طراح صحنه: امیرحسین قدسی
طراح لباس: سارا سمیعی
صدابردار: منصور شهبازی
عکاس: محمد بدرلو
مشاور رسانه ای: آریان امیرخان

نظرات بینندگان