arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷

روسیه: آمریکا به ‌دنبال کودتا در ونزوئلاست

نماینده روسیه در سازمان ملل می‌گوید واشنگتن در تلاش برای ایجاد یک کودتا در ونزوئلا است و چنین اقدامات تهدیدی بزرگ برای صلح جهان محسوب می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده روسیه: آمریکا به ‌دنبال کودتا در ونزوئلاست

نماینده روسیه در سازمان ملل می‌گوید واشنگتن در تلاش برای ایجاد یک کودتا در ونزوئلا است و چنین اقدامات تهدیدی بزرگ برای صلح جهان محسوب می‌شود.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار داشت که واشنگتن در تلاش برای ایجاد یک کودتا در ونزوئلا است و چنین اقدامات تهدیدی بزرگ برای صلح جهان محسوب می‌شود.

نبنزیا گفت: "در واقع واشنگتن در برابر چشمان ما، بی وقفه و با نقض همه موازین حقوق بین الملل تلاش به ایجاد کودتا در این کشور می‌کند." وی همچنین افزود که این وضعیت باید به مفهوم تهدیدی برای ونزوئلا در نظر گرفته شود.

نمایده دائم روسیه در سازمان ملل متحده همچنین گفت: "اگر چیزی تهدیدی برای جهان محسوب شود، آن اقدامات بی شرمانه و تهاجمی ایالات متحده و متحدانش با هدف سرنگون کردن رئیس جمهور قانونی ونزوئلا است."

خوان گوایدو رهبر مخالفان رئیس جمهور ونزوئلا و رئیس سابق مجلس ملی این کشور هفته گذشته خود را رئیس جمهوری موقت اعلام کرد.

مادورو این کار را کودتا نامیده و قطع مناسبات دیپلماتیک ونزوئلا با آمریکا را اعلام نمود. پس از این، کشورهای آمریکا، کانادا، دانمارک، برزیل، آرژانتین، شیلی، کلمبیا و آلبانی و گرجستان را به عنوان رئیس جمهور تایید کردند.

اما، ایران روسیه، کوبا، مکزیک، ترکیه وتعدادی دیگر از کشورها از رئیس جمهور قانونی مادورو حمایت کردند. ارتش ونزوئلا از رئیس جمهوری قانونی این کشور نیکولاس مادورو پشتیبانی می کند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای، واشنگتن را به نادیده گرفتن قوانین بین المللی متهم کرده و هشدار داد که دخالت نظامی خارجی در این کشور می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
این یک کودتانیست ، بلکه قیام برعلیه ظلم وستم ودزدی وفسادواستبدادکثیف است ۰
نظرات بینندگان