arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰

واكنش انگليس به تصميم مجلس ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزرات امور خارجه انگليس تصميم ايران براي كاهش سطح روابط با انگليس را " تاسف آور" خواند.

به گزارش ايسنا وزارت امور خارجه‌ انگليس در بيانيه‌اي كه پس از تصويب طرح كاهش روابط با انگليس در مجلس شوراي اسلامي ايران صادر كرد، تصميم اين مجلس براي " اخراج سفير" انگليس را " تاسف آور" خواند.

نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز (يكشنبه)، با تصويب طرح كاهش روابط با انگليس، وزارت امور خارجه را موظف كردند تا علاوه بر به حداقل رساندن روابط اقتصادي و بازرگاني با اين كشور، ظرف دو هفته روابط سياسي ايران را با دولت انگليس به سطح كاردار تنزل دهند.

وزرات امور خارجه‌ انگليس در اين بيانيه افزود: اگر دولت ايران بر اين مبنا اقدام كند ما در مشورت با شركاي بين المللي‌مان به شكلي قاطعانه (به آن) پاسخ خواهيم داد.

در اين بيانيه ضمن "ناموجه" خواندن اقدام ايران در اين خصوص ادعا شده است كه اين اقدام "كمكي به پاسخگويي" به آنچه " نگراني‌هاي بين المللي درباره برنامه‌ هسته‌يي ايران و سوابق حقوق بشري آن" خوانده شده است، نخواهد كرد.

در بررسي كليات طرح كاهش روابط با انگليس، 179 نماينده به آن راي مثبت و چهار نماينده به آن راي منفي دادند. پس از تصويب كليات اين طرح كه يازده راي ممتنع داشت، نمايندگان فرياد مرگ بر انگليس سر دادند.

بر اساس اين طرح، وزارت خارجه موظف به كاهش روابط سياسي با دولت انگليس در سطح كاردار است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
7
8
مرگ بر انگليس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
1
17
در این برحه از از زمان که نیاز به ارام سازی فضا و اعتماد سازی بین المللی داریم واقعا هم این اقدام مجلس چقدر تاسف بار است
نظرات بینندگان