arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷

ایران انفجارهای امروز در جنوب فیلیپین را محکوم کرد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه انفجارهای امروز در یک مراسم مذهبی در کلیسایی در جنوب فیلیپین را که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شد، محکوم و با دولت و ملت فیلیپین و خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.توسل به روش‌های خشونت آمیز که قربانیان اصلی آن انسان‌های بی‌گناه هستند، در هر جا که باشد منفور و مردود است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن انفجارهای امروز در جنوب فیلیپین، با دولت و ملت این کشور و خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

به گزارش فارس، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انفجارهای امروز (یکشنبه) در یک مراسم مذهبی در کلیسایی در جنوب فیلیپین را که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شد، محکوم و با دولت و ملت فیلیپین و خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

قاسمی افزود: توسل به روش‌های خشونت آمیز که قربانیان اصلی آن انسان‌های بی‌گناه هستند، در هر جا که باشد منفور و مردود است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز،‌مقام‌های امنیتی فیلیپین امروز (یکشنبه) از وقوع دو انفجار قدرتمند در یکی از استان‌های جنوبی این کشور خبر داده و اعلام کردند که این دو بمبگذاری که در حین اجرای مراسم مذهبی در یک کلیسا رخ داده، حداقل ۲۱ کشته و ۷۱ زخمی برجای گذاشته است.

اولین انفجار درون کلیسای جامع شهر «جولو» واقع در استان جزیره‌ای «سولو» رخ داده و به‌دنبال آن انفجار دوم در پارکینگ کلیسا اتفاق افتاده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این بمبگذاری‌ها را به عهده نگرفته است، با این حال رویترز این گمانه را مطرح کرده که شاید این حمله توسط گروه «ابو سیاف» انجام شده باشد.

نظرات بینندگان