arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

ارتش سوریه نیرو و جنگ افزار به استان ادلب ارسال کرد

تجهیزات و نیروهای تازه نفس ارتش سوریه به خطوط تماس با تروریست ها در جبهه های استان ادلب در شمال غرب این کشور ارسال شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تجهیزات و نیروهای تازه نفس ارتش سوریه به خطوط تماس با تروریست ها در جبهه های استان ادلب در شمال غرب این کشور ارسال شد.

به گزارش ایرنا، رسانه های سوری یکشنبه شب اعلام کردند که این تجهیزات شامل تانک، توپ های متوسط و برد بلند و دیگر تجهیزات است که برای تقویت جبهه ها در استان های حماه و ادلب ارسال شده است.
منابع نظامی اعلام کردند که این تجهیزات در هر اقدام آینده ارتش سوریه علیه تروریست ها به کارگرفته می شود.
گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) و تروریست های هم پیمان آن در چند روز گذشته بر شدت حملات خود به شهرهای شمال استان حماه و مواضع ارتش سوریه افزوده است.
یگان های ارتش سوریه روز یکشنبه حمله گروه های تروریستی به مواضع خود در شهرک الاربعین در شمال استان حماه را ناکام گذاشتند.
یگان توپخانه ارتش سوریه نیز مواضع و محل تجمع تروریست ها در شهرک های الزکاه، الاربعین، اللطامنه و حصرایا در شمال حماه را درهم کوبیدند.
ارتش سوریه تلاش دو گروه تروریستی تحریرالشام و حراس الدین برای انتقال سلاح و مهمات به خطوط مقدم نبرد در شهرک های سکیک، الخوین، الزرزور و التمانعه در جنوب شرق ادلب ناکام گذاشت.
به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه 17 سپتامبر 2018 (26 شهریور ماه 1397) در شهر سوچی درباره ادلب به توافقی دست یافتند که براساس آن مقرر شد تا 15 اکتبر(23 مهرماه 1397) منطقه عاری از سلاح تا عمق 15 تا 20 کیلومتری در خطوط تماس نیروهای دولت سوریه و عناصر مخالف در ادلب ایجاد شود و مقامات نظامی ترک و روس بر این روند نظارت داشته باشند.
منابع نزدیک به ارتش سوریه می گویند که این توافق به دلیل ناتوانی ترکیه در انجام تعهد خود به طور کامل اجرا نشد و گروه های تروریستی به صورت روزانه به نقض این توافق اقدام می کنند و علاوه بر حمله به مواضع ارتش ، غیرنظامیان را نیز در مناطق مختلف هدف قرار می دهند.

نظرات بینندگان