arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

۷ روستای مجاور کرخه در خطر آبگرفتگی

در حال حاضر در ۷ روستای شهرستان که در مجاورت رودخانه واقع شده‌اند، نیروهای عملیاتی در حال کار هستند تا سیل‌بندها را تقویت کنند و مانع ورود آب به روستاها و مزارع کشاورزی آن‌ها بشوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سرپرست فرمانداری حمیدیه با اشاره به افزایش دبی رودخانه کرخه گفت: در حال حاضر در ۷ روستای شهرستان که در مجاورت رودخانه واقع شده‌اند، نیروهای عملیاتی در حال کار هستند تا سیل‌بندها را تقویت کنند و مانع ورود آب به روستاها و مزارع کشاورزی آن‌ها بشوند.

شاهین هاشمی  با اشاره افزایش دبی رودخانه کرخه در شهرستان حمیدیه اظهار کرد: افزایش دبی رودخانه کرخه باعث شده تا خطر آبگرفتگی و سیلاب تعدادی از روستاهای شهرستان که در مجاورت رودخانه قرار دارند را تهدید کند.

وی افزود: در حال حاضر در ۷ روستای شهرستان که در مجاورت رودخانه واقع شده‌اند، نیروهای عملیاتی در حال کار هستند تا سیل‌بندها را تقویت کنند و مانع ورود آب به روستاها و مزارع کشاورزی آن‌ها بشوند.

سرپرست فرمانداری حمیدیه تصریح کرد: سطح آب رودخانه کرخه بالا آمده اما تاکنون مساله جدی برای روستاییان شهرستان حمیدیه ایجاد نکرده است و خسارت چندانی نیز در اثر این افزایش دبی آب رودخانه به مزارع وارد نشده است.

هاشمی ادامه داد: بخشی بسیار اندکی از مزارع کشاورزی که دقیقاً در حریم رودخانه وجود داشتند با توجه به افزایش دبی آب رودخانه کرخه، آب وارد آن‌ها شده است و خسارت جزئی را متحمل شده‌اند اما این خسارت بسیار ناچیز است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان