arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

ادعای وزیر خارجه بحرین: مساله مهم برای سید حسن نصرالله، سلاح ایران است نه صلح و تمدن لبنان

وزیر خارجه بحرین در واکنش به سخنان اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان ادعاهای بی اساسی علیه وی و جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اخیراً در گفت‌وگوی زنده با شبکه المیادین در پاسخ به سوالی درباره عملیات کشف تونل اسرائیل گفت: ما ملزم نیستیم که بگوییم، حزب‌الله تونل حفر کرده است. ما همیشه تمایل داریم که ابهام سازنده را در پیش بگیریم. حتی اسرائیل ادعا می‌کند که حزب‌الله عامل حفر تونل است اما تاکنون دلیلی برای این ادعا ارائه نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه بحرین در واکنش به سخنان اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان ادعاهای بی اساسی علیه وی و جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، خالد بن احمد، وزیر خارجه بحرین در واکنش به سخنان اخیر سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در صفحه توئیتر خود نوشت که در سال ۲۰۰۲ بیروت در اجلاس سران عرب از طرح ابتکاری صلح عرب حمایت می‌کند.

وی در ادامه نوشت که در ۲۰۱۹، نصرالله که از سوی این مقام بحرینی تروریست خوانده شده، اعلام می‌کند که تونل‌ها از خیلی وقت پیش حفر شده‌اند و مدعی شد که او نقشه‌ای برای اشغال الجلیل دارد.

وزیر خارجه بحرین در ادامه این توئیت با بیان اینکه یک کشور صلح می‌خواهد تا شکوفا شود، مدعی شد که نصرالله که به گفته وی مزدور ایران خوانده شده، برای به شکوفایی رسیدن برای جنگ نقشه می‌کشد. لبنان هزینه می‌پردازد و ایران نیز هزینه می‌پردازد.

خالد بن احمد در توییت دیگری با تروریست خواندن سید حسن نصرالله مدعی شد که صلح، شکوفایی، جایگاه جهانی و تمدن لبنان برای نصرالله مهم نیست بلکه مساله مهم برای او اموال ایران، سلاح ایران و ستایش رهبر ایران است.

به گزارش ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اخیراً در گفت‌وگوی زنده با شبکه المیادین در پاسخ به سوالی درباره عملیات کشف تونل اسرائیل گفت: ما ملزم نیستیم که بگوییم، حزب‌الله تونل حفر کرده است. ما همیشه تمایل داریم که ابهام سازنده را در پیش بگیریم. حتی اسرائیل ادعا می‌کند که حزب‌الله عامل حفر تونل است اما تاکنون دلیلی برای این ادعا ارائه نکرده است. البته که تونل‌هایی هست و بوده؛ حالا چه جدید و چه قدیمی و برخی را کشف کرده‌اند. حال جدای از اینکه چه زمانی حفر شده، قبل از جنگ ۲۰۰۶ یا بعد آن یا اینکه چه کسی حفر کرده، به هر حال این تونل‌ها هست و نکته در این است که اسرائیل آن را دیر کشف کرده است و این شکست دستگاه اطلاعاتی اسرائیل بود. یکی از این تونل‌ها عمری در حدود سیزده یا چهارده سال داشت و ارتش، سرویس اطلاعات و دستگاه‌های آنان این را کشف نکرده بودند؛ هر چند که رسانه‌های اسرائیلی از تونل‌ها صحبت کرده بودند.

او گفت: موشه یعالون در اثنای عملیات سپر شمال گفت ما از دو سال پیش از این تونل‌ها خبر داشتیم و برخی شهرک‌نشینان گفتند که آنها دو سال پیش سوال‌هایی درباره این تونل‌ها از مقامات پرسیده بودند. سوال ما این است که آیا سران اسرائیل به شهرک‌نشینان دروغ می‌گویند؟ عملیات سپر شمال برای کشف تونل‌ها ترس و هراس را وارد دل همه شهرک‌نشینان کرد. آنها قبل از این عملیات می‌گفتند تونلی در کار نیست و تنها نگرانی، سقوط موشک‌ها بود. نتانیاهو با این کار رسانه‌ای بزرگ روی تونل که اصلاً نیاز به این کار رسانه‌ای بزرگ نداشت، ترس و هراس را به دل شهرک‌نشینان وارد کرد. نتانیاهو با عملیات سپر شمالی در جنگ روانی به ما خدمت کرد؛ چرا که شهرک‌نشینان را به شدت ترساند و آنها از این به بعد صدای هر چکشی را که بشنوند، با ترس خواهند گفت که صدای چکش می‌شنوند. اگر تصمیم بگیریم که وارد الجلیل شویم، صهیونیست‌ها هرگز نخواهند فهمید که چگونه وارد خواهیم شد.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه بخشی از نقشه ما در جنگ آتی، ورود به الجلیل است، یادآور شد: ما بی‌شک از سال‌ها پیش قدرت ورود با الجلیل را داریم اما تصمیم آن بستگی به شرایط دارد. برای مقابله با تهدیدات اسرائیل، استفاده از همه ابزارهای قدرت حق ماست. پس از جنگ سوریه، مسأله آسان‌تر شده و برای دیوارهایی که بنا می‌کنند، راه حلی پیدا کردیم. از همین رو به دشمن اجازه نمی‌دهیم که قواعد درگیری را به ما تحمیل کند و یا آنها را تغییر دهد.

نظرات بینندگان