arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

طرح جدید دولت چین برای مبارزه با آلودگی هوا کلید خورد / ترکیبی از هوش مصنوعی و خودروهای الکترونیکی

دولت چین با هدف کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگی مثل پکن، طرحی را در دست دارد که بر اساس آن قصد دارد روی خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت چین با هدف کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگی مثل پکن، طرحی را در دست دارد که بر اساس آن قصد دارد روی خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، چین یک سرمایه گذاری مشترک جدید برای کار روی پروژه های خودروهای الکتریکی معرفی کرده است که با همکاری شرکت didi chuxing انجام می شود. این شرکت، بزرگ ترین شرکت خدمات تاکسی در چین است.

بر اساس گزارش رسانه های محلی چین قرار است این طرح  برای توسعه سیستم های نسل جدید خودرو از طریق پروژه های مربوط به وسایل نقلیه الکتریکی و هوش مصنوعی پیش برود.

در سال های اخیر، پکن به شدت تحت فشار قرار گرفته است تا تدبیری برای مشکل آلودگی هوا بیندیشد. برخی از مهمترین راهکارها برای کاهش آلودگی هوا در چین شامل کاهش اتوموبیل های سواری وابسته به سوخت های فسیلی، افزایش تعداد خودروهای الکتریکی و اصلاح طرح های مصرف سوخت است.

بر همین اساس است که طرح جدید دولت چین از اهمیت بسزایی برخوردار است و دولت نیز بر اساس این طرح اعلام کرده که قصد دارد تا سال 2025 تولید و فروش مدل های خودروی دیزلی را متوقف کند.

افزون بر این شرکت didi نیز اعلام کرده که نزدیک به 400 هزار وسیله نقلیه جدید که از انرژی الکتریکی برای حرکت استفاده می کنند را در برنامه خود ثبت کرده است. این برنامه صرفا شامل خودروهای سواری نمی شود و انواع خودروهای سنگین را همش امل می شود.

انجمن صنایع خودرو سازی چین پیش بینی کرده است که فروش وسایل نقلیه وابسته به انرژی الکتریکی در کشور چین در سال 2019 به 1.6 میلیون خودرو خواهد رسید.

جالب است بدانید شرکت dido دارای حدود 550 میلیون کاربر در پلت فرم خود  است و از سافت بانک ژاپن نیز پشتیبانی می کند. بر اساس برخی گمانه زنی ها ارزش تقریبی این شرکت برابر با 56 میلیارد دلار است.

نظرات بینندگان