arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰

جزييات دومين آزمون دكتري اعلام شد

معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام شرايط شركت در دومين دوره آزمون نيمه متمركز دكتري از تاثير20 درصدي معدل دوره‌هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد در اين آزمون خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام شرايط شركت در دومين دوره آزمون نيمه متمركز دكتري از تاثير20 درصدي معدل دوره‌هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد در اين آزمون خبر داد.

ابراهيم خدايي در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت:‌ ثبت‌نام داوطلبان آزمون دكتري طي روزهاي 25 دي ماه تا دوم بهمن ماه سال جاري از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org  انجام مي‌شود.

وي با اشاره به شروط ثبت‌نام در دومين آزمون دكتري، اظهار كرد: پذيرفته‌شدگان ‌نهايي ‌آزمون‌ دكتري 90 حتي در صورت انصراف قطعي حق ‌ثبت‌نام‌ و شركت ‌در اين ‌آزمون ‌را ندارند.

خدايي همچنين تاكيد كرد: دانشجويان سال‌ آخر و‌ يا فارغ‌التحصيلان مقطع‌ كارشناسي ارشد و دكتراي حرفه‌اي كه ‌معدل آنان كمتر از 14 است، حق ‌ثبت‌نام ‌و شركت‌ در اين‌ آزمون ‌را ندارند.

وي با تاكيد بر اينكه هر داوطلب ‌بر اساس ‌علاقه ‌فقط مي‌تواند در يك كد رشته‌ امتحاني متناسب با مدرك فارغ‌التحصيلي ثبت‌نام‌ و در امتحانات‌ مربوط شركت‌ كنند، اظهار كرد: داوطلب بايد در زمان قبولي نهايي، معدل خود را با مدرك معتبر به دانشگاه‌ها و مراكز آموزش‌ عالي محل قبولي ارائه دهد و لازم است مغايرتي بين معدل اعلام شده به اين سازمان با معدل مدرك ارائه شده به محل قبولي وجود نداشته باشد.

به گفته خدايي، در صورت مغايرت معدل، قبولي فرد پذيرفته ‌شده در هر مرحله از تحصيل كه باشد لغو و به درخواست وي ترتيب اثر داده نمي‌شود و حق هرگونه اعتراضي از داوطلب سلب خواهد شد.

معاون سازمان سنجش در خصوص نحوه اعمال سهميه در اين آزمون، خاطرنشان كرد: كليه قوانين و مصوبات مربوط به اعمال سهميه‌هاي مختلف همانند گذشته به قوت خود باقي است و گزينش داوطلبان واجد شرايط بر اساس مصوبات مربوطه انجام مي‌شود.

وي افزود: بر اساس مقرارت و مصوبات مربوطه 20 درصد از ظرفيت پذيرش به ايثارگران انقلاب اسلامي، به شرط كسب حدنصاب نمره علمي اختصاص دارد و داوطلبان واجد شرايط بايد در آزمون شركت كنند و حداقل 80 درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده در سهميه آزاد را كسب كنند.

وي در خصوص اعمال سهميه مربيان، گفت: بر اساس مصوبات معاونت آموزشي وزارت علوم، 30 درصد از ظرفيت پذيرش دانشجو به شرط كسب 80 درصد نمره آخرين فرد قبولي در سهميه آزاد به مربيان رسمي و رسمي آزمايشي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي اختصاص دارد كه پذيرش اين دانشجويان از طريق آزمون انجام مي‌شود.
نظرات بینندگان