arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

تعطیلی برخی مدارس خوزستان در پی وقوع سیلاب

برخی از مدارس خوزستان، امروز سه‌شنبه به دلیل بارندگی و احتمال وقوع سیلاب تعطیل اعلام شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی از مدارس خوزستان، امروز سه‌شنبه به دلیل بارندگی و احتمال وقوع سیلاب تعطیل اعلام شدند.

غلام‌عباس هزاریان، فرماندار دشت آزادگان با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهار کرد: کلیه مدارس سوسنگرد و روستاهای اطراف به دلیل بارندگی‌، در نوبت صبح روز سه‌شنبه (۹ بهمن‌ماه) تعطیل اعلام شدند. همچنین مدارس اندیکا با اعلام فرمانداری این شهرستان در نوبت صبح، سه‌شنبه (۹ بهمن‌ماه) تعطیل هستند.

عدنان غزی، فرماندار شوش نیز در گفت‌وگو با ایسنا افزوده: مدارس روستاهای بیت فندی، جریه سیدمحمد، شیخ حسن، مجید عبدالله، فدیم و دبات، کوی هفتم تیر، خلیفه حیدر، کاظم حیدر، بیت نور، یدی، یباره، محارب، غایب، زبیددبات، شنین حسین، شمخی، میگرن ۳ و مزرعه ۳، در روز سه‌شنبه (۹ بهمن‌ماه) در نوبت صبح و بعد از ظهر به دلیل احتمال وقوع سیلاب تعطیل هستند.

همچنین بنا بر اعلام فرمانداری دزفول به منظور جلوگیری از بروز حادثه برای دانش‌آموزان، ۱۵ مدرسه روستایی در دزفول در زاویه، بنه عاطی، بنه حاجات، روستای امیرالمومنین، شوهان سفلی و علیا، شهرک پیروزی و شهرک بهروزی در نوبت صبح، سه‌شنبه (۹ بهمن‌ماه) تعطیل هستند.

 

سدهای خوزستان آسیبی ندیده‌اند

غروب روز گذشته میثم جعفرزاده، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو به خبرنگار ایسنا گفته، در حال حاضر سدهای کرخه و دز به لحاظ پایداری و ایستایی شرایط نرمالی دارند و وقوع سیل هیچ آسیبی به تأسیسات وزارت نیرو وارد نکرده است.

وی با بیان اینکه تجربه سال گذشته در سد دز موجب شد تا از ماه پیش مدیریت مناسبی در سدهای کشور به ویژه در استان خوزستان داشته باشیم، اظهار کرد: به دلیل برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سدهای خوزستان، حجم وسیع سیلاب‌ها توسط دو سد دز و کرخه ذخیره شد که این مساله اقدامی مفید بوده است.
وی با تاکید بر اینکه که با بارش‌ها و سیلاب روز گذشته هیچ‌کدام از سدها آسیبی ندیده‌اند، گفت: با توجه به شرایط جوی که وجود داشت، وزارت نیرو رهاسازی از سد کرخه و دز را در فرجه‌های زمانی مختلف آغاز کرد که همین مساله موجب شد که دبی سد دز و کرخه نرمال باشد.

 

به گفته وی، آبی که از سدها رهاسازی می‌شود بسیار کم است اما زمانی که همین میزان آب با بارش‌ها تداخل پیدا می‌کند، میزان آب افزایش می‌یابد اما در مجموع باید گفت که به علت تدابیر در نظر گرفته شده، تخلیه سد به خوبی صورت گرفته و اکنون شرایط این دو سد نرمال است.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: در ماه گذشته هر هفته مدیریت مخازن سدها را دنبال کردیم که همین مساله موجب آمادگی کامل و ایجاد شرایط پایدار برای سدهای استان خوزستان شد. علاوه بر این نیز طی این مدت جلسات متعددی را با فرمانداری و استانداری داشته‌ایم که بتوانیم شرایط امروز را مدیریت کنیم.

شکستن سیل‌بند هویزه / پیشروی آب در برخی روستاهای خوزستان

روز گذشته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اعزام تیم واکنش سریع و نیروهای امداد و نجات به مناطق سیلابی هویزه در پی شکسته شدن سیل بند روستای السمومیه خبر داد.

علی خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش دبی رودخانه‌ها در پی بارندگی اظهار کرد: سیل‌بند شط نیسان (رفیع) منطقه زین‌العابدین در روستای السمومیه شکسته شده است و روستاهای سویدانی، مچریه، مگاصیص و دحیمی از توابع شهرستان هویزه در خطر جدی سیلاب قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های پیش‌بینی شده برای استان، به روستاهایی که در کنار سیل‌بندها قرار دارند و ممکن است با وقوع سیلاب دچار حادثه شوند، اعلام کرده‌ایم تا از آن مناطق دور شوند.

فرماندار شوش نیز گفته، از اهالی ۸ روستایی که در حاشیه رودخانه دز قرار دارند، درخواست کرده‌ایم که دام‌های خود را از منطقه دور کنند و در حالت آماده‌باش کامل باشند. همه دستگاه‌ها در منطقه مستقر هستند و در صورتی که خطری مردم منطقه را تهدید کند، هلال احمر، ارتش و سایر دستگاه‌های حاضر در منطقه آمادگی لازم را برای کمک به مردم دارند.

غزی با بیان اینکه در دو روستای «کاظم حیدر» و «بیت یدی» احتمال وقوع سیلاب بیشتر است، گفت: در این روستاها دام‌ها و سایر محصولاتی که احتمال وارد شدن خسارت به آن‌ها بوده تخلیه شده‌اند و همه مردم نیز در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز روستای خود را تخلیه کنند و به مناطق امن بروند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان هلال احمر برای مردم و همچنین دام‌ها اردوگاه‌هایی را در مناطق ایمن و به دور از خطر سیلاب ایجاد کرده است تا مردم در صورت نیاز در آن‌ها مستقر شوند.

ادامه دارد…

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان