arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمیاندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمیاندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، اکبر رنجبرزاده در جلسه‌ی علنی امروز (سه‌شنبه) مشروح تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

علیرضا محجوب نماینده تهران و نادر قاضی پور نماینده ارومیه به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد: لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات شرکت ایران خودرو و سایپا به منظور تسویه حساب خودروسازان به شرکت‌های قطعه‌ساز.

به وزیر کشور: لزوم تسریع در سهم ۶۰ درصدی تعاونی ناجا جهت احداث فاز ۳ جاده‌ی شهید کلانتری به ارومیه به تبریز.

شهاب نادری نماینده اورامانات به وزیر ورزش و جوانان: چرا زمین‌ها و سالن‌های ورزشی در مناطق زلزله‌زده هنوز بازسازی نشده است؟

ناصر شریفی نماینده بندر لنگه به رئیس جمهور وزیر آموزش و پرورش: ایجاد نگرانی و اضطراب در دانشجویان پذیرفته شده دانشگاه فرهنگیان به واسطه‌ی بخشنامه‌ی صادر شده توسط معاونت امور اداری و استخدامی کشور و وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تغییر وضعیت استخدامی آنها از رسمی به پیمانی غیر قانونی است.

احمد صفری نماینده کرمانشاه به وزیر جهاد کشاورزی: علت بی‌توجهی وزارت جهاد کشاورزی در جهت رفع مشکلات چغندرکاران استان کرمانشاه چیست؟

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به رئیس جمهور: لزوم اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در نهاد ریاست جمهوری و برخورد قاطع با متخلفین. دلیل رسانه‌ای کردن جشن تولد معاون اول رئیس جمهور در کاخ سعد آباد در شرایط سخت معیشتی مردم چیست؟ چرا با این اقدامات یأس و ضدیت با مسئولان را توسعه می‌دهید؟ نظارت بر بودجه‌ی حجیم ریاست جمهوری و جلوگیری از شیوع فساد. به وزیر ورزش: بررسی علت ولخرجی فراوان و هزینه‌های میلیاردی از بیت‌المال برای برگزاری همایش بی‌نتیجه در کرمان در این شرایط اقتصادی کشور و مشکلات متعدد جوانان.

هاجر چنارانی نماینده نیشابور به وزیر صنعت، معدن و تجارت: مدیر عامل سایپا در طول چند ماه اخیر سه بار تغییر کرده است. برای من سوال است که چرا مدیر عامل ایران خودرو مصونیت داشتند؟ رضایت مردم از ایران‌خودرو بیشتر است یا لابی‌های ایشان در مجلس؟ به وزیر نفت: در نیشابور هنوز شهری وجود دارد با ۱۰۰ روستا که گازکشی نشده است. توجیه شما برای مردم روستاهای محروم و تنها شهری هنوز اولین امکانات زندگی را ندارند چیست؟

سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین و روح الله بابایی صالح نماینده بویین زهرا به وزیر کشاورزی: ضرورت اتخاذ تدابیر و راهکارهای مؤثر جهت جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی با توجه به ظرفیت بالقوه تولید محصولات در داخل کشور. ضرورت تبیین استراتژی و سیاست‌های بلند مدت در جهت توسعه‌ی کشاورز ایران در آینده.

منصور مرادی به رئیس جمهور: علی رغم تذکرات مکرر مبنی بر رفع جبران دریاچه‌ی مریوان و جواب‌های تکراری سازمان محیط زیست و وعده‌ی خروج فاضلاب ۳ روستا از دریاچه، در طول سه سال گذشته هیچ اقدامی در جهت رفع فاضلاب صورت نگرفته و موجب رسوب رد کف دریاچه شده است.

حاجی‌دلیگانی به وزیر صنعت صنعت، معدن و تجارت: اگر قرار بود قیمت خودرو از چندین ماه قبل توسط دلالان تعیین و شما صرفاً آن را تأیید کنید دیگر نیازی به وزارت‌خانه عریض و طویلی به نام وزارت صنعت، معدن و تجارت نبود. به وزیر آموزش و پرورش: تغییر در نحوه‌ی پذیرش جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مغایر قانون و حقوق مکتسبه این عزیزان است لازم است از هر نوع تصمیمی که نتایج غیرقانونی دارد اجتناب نمائید.

صباغیان بافقی و اکبر رنجبرزاده به وزیر صنعت، معدن و تجارت: چرا نمایندگی‌های فروش خودرو علی رغم وجود قرارداد و اخذ اقساط از مشتری به تعهد خود عمل نمی‌کنند.

نماینده اهر و هریس به وزیر تعاون و کار: چرا در توزیع بسته‌های حمایتی بخش وسیعی از قشرهای فقیر و نیازمند در برنامه گنجانده نشده است؟

 

نظرات بینندگان