arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

افزایش نرخ بقای بیماران سرطانی با مصرف آسپرین و ایبوپروفن

محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند مصرف منظم آسپرین و ایبوپروفن موجب افزایش نرخ بقای بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن به میزان 33 درصد می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند مصرف منظم آسپرین و ایبوپروفن موجب افزایش نرخ بقای بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن به میزان 33 درصد می شود.

 

 بر اساس نتایج این تحقیقات مصرف داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی از جمله آسپرین و ایبوپروفن علاوه بر افزایش نرخ بقای مبتلایان به سرطان سر و گردن، موجب افزایش نرخ بقای 5 ساله بیماران مبتلا به انواع سرطان های دربرگیرنده ژن PIK3CA از 25 درصد به 78 درصد می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،،داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی معمولا به عنوان مسکن مورد استفاده قرار می گیرند و بدون نسخه در داروخانه ها عرضه می شوند. این داروها التهاب، تب و لخته خون را کاهش داده و بیشترین میزان تجویز را در بیماری هایی مانند آرتروز دارند. این داروها از این جهت منحصر به فرد هستند که غیرمخدر بوده و هیچ گونه اعتیادی ایجاد نمی کنند.

 

با توجه به میزان مرگبار بودن سرطان های سر و گردن و انواع سرطان های دربرگیرنده ژن PIK3CA محققان به منظور بررسی و رفع محدودیت های آزمایشات اولیه و ارزیابی میزان کارآیی داروهای مذکور در عمل، یک آزمایش بالینی تصادفی ترتیب داده اند که قرار است به زودی انجام پذیرد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of Experimental Medicine منتشر شده است.

 

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان