arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰

قالیباف:حجاب در شهرداری زیبنده نظام نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار تهران با بیان اینکه وضعیت حجاب در شهرداری تهران زیبنده نظام نیست و از آن دفاع نمی‌کنم.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، محمدباقرقالیباف شهردار تهران امروز در گردهمایی دبیران شوراهای امربه معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد با اشاره به مشکلات و چالش‌های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: یکی از مصادیق منکر در جامعه امروز این است که وقتی می‌گویند شخصی دزد است، او باید اثبات کند که دزد نیست نه آن کسی که ادعای این مسئله را دارد.

قالیباف افزود: الان در جامعه ما وضعیت بر عکس است اما نباید در جامعه منکر به این بزرگی را رها کنیم. احساسم این است که تا بر این مدار می‌چرخیم اتفاق بزرگی نمی‌افتد.

امر به معروف و نهی از منکر را به یک کار قلبی تبدیل کنیم

وی با اشاره به سفر خود به قم و دیدار با برخی علما اظهار داشت:‌ اعلام کرده‌ام که من در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در خدمت دوستان هستم و بیایند در شهرداری تهران و این کار را از دم شروع کنند؛ چرا که مردم در حافظه تاریخی خود و در طول 100 سال اخیر از سه سازمان شامل دادگستری(عدلیه)، شهرداری(بلدیه) و کلانتری(نظمیه) دل‌ خوشی نداشته‌اند بنابراین بیاییم موضوع امر به معروف و نهی از منکر را در شهرداری تهران از یک کار اداری و شکلی به یک کار عمیق و قلبی تبدیل کنیم.

از وضع حجات در شهرداری تهران دفاع نمی‌کنم/ با کمک هم مشکل رشوه در شهرداری را حل کنیم

شهردار تهران تصریح کرد: مگر مردم از رشوه در شهرداری تهران ناراحت نیستند؟ خوب بیایید با کمک هم مشکل را حل کنیم آن وقت خواهیم دید که چه انقلاب بزرگی در باورهای مردم نسبت به دین و انقلاب ایجاد می‌شود.

وی افزود: من از وضع حجاب در شهرداری تهران دفاع نمی‌کنم که زیبنده نظام نیست اما از این مسئله دفاع می‌کنم که یک تیم از حوزه‌های علمیه به طور سرزده به شهرداری تهران مراجعه کنند آن وقت خواهند دید که شهرداری در این زمینه چند سر و گردن از دستگاه‌های دیگر بالاتر است.

وی اضافه کرد: البته معتقدم که وضعیت حجاب در شهرداری نه تنها در شأن نظام اسلامی نیست بلکه حتی به اندازه کشورهای خارجی که به حجاب اعتقاد ندارند هم نیست چرا که در آنجا کارمندان ادارات حق آرایش و بزک کردن در محیط کاری را ندارند.

به تملق‌گویی و نان قرض دادن عادت کرده‌ایم

قالیباف اظهار داشت:‌ امروز در شهرداری به ندرت کسی پیدا می‌شود که من را نصیحت کند و اسمش را زیر آن بنویسد در عوض همه به پاچه‌خواری و نان قرض دادن عادت کرده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ حاضریم در روزنامه‌ها هر دروغی را علیه هم بنویسیم اما حاضر نیستیم رو در رو اشکالات هم را بگوییم.

قالیباف تاکید کرد:‌ ما در شهرداری تهران حاضریم با این نگاه امر به معروف و نهی از منکر را دنبال کنیم که در این صورت فضا عوض می‌شود.

نظرات بینندگان