arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

بولتون: هرگونه تهدید «گوایدو»، تبعات جدی برای ونزوئلا خواهد داشت

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پی درخواست دادستانی ونزوئلا برای ممنوع الخروج شدن خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا و رهبر اپوزیسیون این کشور به کاراکاس هشدار داد که «هرگونه تهدید گوایدو، تبعات جدی برای ونزوئلا به همراه خواهد داشت.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بولتون: هرگونه تهدید «گوایدو»، تبعات جدی برای ونزوئلا خواهد داشت

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن هشدار به ونزوئلا درباره هرگونه تهدید «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت این کشور گفت که هر گونه آسیب رساندن به گوایدو، «عواقب جدی» برای کاراکاس به دنبال خواهد داشت.

به گزارش فارس به نقل از العربیه، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پی درخواست دادستانی ونزوئلا برای ممنوع الخروج شدن خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا و رهبر اپوزیسیون این کشور به کاراکاس هشدار داد که «هرگونه تهدید گوایدو، تبعات جدی برای ونزوئلا به همراه خواهد داشت.»

بولتون این هشدار را پس از آن به مقامات ونزوئلا داد که دادستان کل این کشور روز سه‌شنبه از دیوان عالی خواسته که تحقیقات مقدماتی را درباره رهبر مخالفان دولت این کشور آغاز و حساب‌های بانکی او را مسدود کند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا پیش از این در اقدامی مداخله‌جویانه به گوایدو اجازه داده بود که کنترل دارایی‌های متعلق به دولت قانونی ونزوئلا در خاک آمریکا را به عهده بگیرد. دادستان کل ونزوئلا علاوه بر این از دیوان عالی این کشور خواسته خوان گوایدو را ممنوع‌الخروج کند.

«خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت قانونی ونزوئلا در از هفته گذشته با چراغ سبز غرب تحرکاتی را در این کشور و علیه دولت منتخب شروع کرد. آمریکا و متحدانش نیز در اقدامی هماهنگ وی را به رسمیت شناخته و برگزاری انتخابات در ونزوئلا را خواستار شدند.

این اقدام آمریکا با متحدانش با مخالفت‌هایی از سوی کشورهایی چون روسیه، ایران، ترکیه ، چین و برخی دیگر مواجه شده است.

نظرات بینندگان