arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰

هشدار اطلاعاتی مصلحی درباره انتخابات امسال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير اطلاعات با بيان اين‌كه انتخابات امسال با چالش‌هاي امنيتي مواجه است، اظهار كرد: دشمن به طور جدي براي اين انتخابات طراحي كرده است و ما نسبت به اين مساله هشدار مي‌دهيم؛ البته اين به معني ترس نيست؛ چرا كه بر تمام حركت‌هاي دشمن اشراف كامل داريم و حوادث سال 88 بركات زيادي براي ما داشت.

 حجت‌الاسلام و المسلمين حيدر مصلحي در چهارمين همايش ملي بسيج و پدافند غيرعامل با اشاره به طراحي‌هاي دشمن در عرصه جنگ نرم به ويژه فضاي سايبري و اينترنت، افزود: خوشبختانه امروز دستگاه‌هاي اطلاعاتي كشور از برتري بسيار خوبي در فضاي سايبري و اينترنتي برخوردارند.

وي با اشاره به مطرح شدن طرح چمدان اينترنتي از سوي باراك اوباما رييس‌جمهور آمريكا خاطر نشان كرد: چند ماه پيش از اعلام اين مساله از سوي اوباما، دستگاه‌هاي اطلاعاتي كشور طراحي آنها را پيش‌بيني كرده بودند و راه مقابله با آن را نيز به دست آوردند.

وي ادامه داد: البته خود ما در برخي مواقع راه را براي آنها باز كرديم تا كمي پيش بروند و ما ببينيم كه چه مي‌كنند و بعد راه آنها را بستيم و هر چه آنها تلاش كردند، شكست خوردند و اين مانور را رها كردند.

وزيراطلاعات همچنين خاطرنشان كرد: البته سرمايه‌گذاري زيادي دراين زمينه انجام دادند و متاسفانه يكي از كشورها نيز دلارهاي فراواني را از جيب مسلمانان براي اهداف آمريكايي‌ها خرج مي‌كند.

مصلحي در بخش ديگري از سخنان خود بر لزوم ورود جدي بسيج در دستگاه‌هاي مختلف كشور براي مقابله با اقدامات جاسوسي دشمنان تاكيد كرد و افزود: دشمن امروز بر روي همه دستگاه‌هاي كشور ما حساس است و با استفاده‌اي كه از فضاي سايبري در دستگاه‌هاي مختلف داريم، دشمن طراحي‌هايي دارد كه در همه مجموعه‌هاي كشور ما نفوذ كند.

وي تاكيد كرد: بنابراين پدافند غيرعامل بايد به يك مقوله عام و فراگير در كشور تبديل شود و بسيج در اين مساله به طور جدي ورود پيدا كند. از صحبت‌هاي جاسوس‌هايي كه دستگير مي‌كنيم، نيز اينطور برمي‌آيد كه امروز دستگاهي نيست كه دشمن به دنبال دستيابي به اطلاعات آن نباشد.

مصلحي در ادامه با بيان اين‌كه پدافند غيرعامل يك نياز هميشگي براي كسب قدرت ملي است، اظهار كرد: دفاع غيرعامل مكمل دفاع عامل و يكي از صلح‌آميزترين و مقبول‌ترين روش‌هاي دفاعي است كه كاهش آسيب‌هاي مراكز حساس و حياتي كشور را به دنبال دارد.

وي با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در حوزه‌هاي مختلف بسيج و حاكميت ملي خاطر نشان كرد: بيداري ملت‌هاي مسلمان و مستضعف جهان و جرات يافتن آنها براي مقابله با استكبار، جهاني كردن مبارزه با رژيم اشغالگر قدس، تلاش براي ايجاد وحدت اسلامي در جهان و تاثيرگذاري بر انقلاب‌هاي جهاني از جمله دستاوردهاي انقلاب اسلامي محسوب مي‌شود.

وي افزود: متاسفانه برخي افراد مغرضانه يا ناآگاهانه حركت بيداري اسلامي را طراحي دشمن قلمداد مي‌كنند، ولي آنچه ما با اطلاعاتي كه به دست آورده‌ايم مي‌دانيم، اين است كه حتي خود آنها و دستگاه‌هاي اطلاعاتي غرب مي‌گويند كه ما پيش‌بيني اين اتفاقات را نمي‌كرديم و اين مساله نشان مي‌دهد كه آنها نتوانسته‌اند روحيه اسلام‌خواهي و دين‌خواهي ملت‌ها را بشناسند.

وزير اطلاعات ادامه داد: امروز بيداري به معني واقعي كلمه، وجهه و بعد اسلامي دارد، به طوري كه مي‌بينيم با وجود سرمايه‌گذاري فراوان آمريكاي‌ها در مصر براي منحرف كردن جهت‌گيري انقلاب آنها، جمعيت بسيجي عرصه ميدان تحرير طراحي‌هاي آنها را به هم مي‌ريزد، بطوري كه شهداي قيام جديد مصر را در حركت اوليه‌ي آن كشور نديديم و شعارهاي امروز عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي است.

وي همچنين به افزايش فشارها عليه كشورمان اشاره كرد و گفت: در دو ماه گذشته هشت سناريوي سنگين عليه جمهوري اسلامي طراحي شد تا اين‌كه اين نظام را به خود مشغول كنند و بتوانند بر اوضاع منطقه مسلط شوند. در برخي از اين طراحي‌ها موفقيت‌هايي هم داشتند، ولي آيا اين مساله براي ما تازگي دارد؟

وي ادامه داد: حساب ملت‌ها را بايد از حساب حاكميت‌ها جدا كنيم و يادمان باشد كه در دوران دفاع مقدس همه دنيا در مقابل ما بود و البته توان دفاعي آن روز نيز با توان امروز ما قابل مقايسه نبود. امروز همه هستي استكبار در معرض خطر قرار گرفته و بدين ترتيب طبيعي است كه از انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي عصباني باشند.

مصلحي با بيان اين‌كه در برابر تهديدات دشمن، برخي افراد خيلي سريع خودشان را باختند، تاكيد كرد: تحريم‌هاي سنگين وجود دارد، ولي بايد ببينيم چقدر موفق بوده است. در همين تحريم‌ها بسياري موفقيت‌ها را بدست آورديم و امروز جمهوري اسلامي رهبري بيداري اسلامي را در دست دارد. وي خاطرنشان كرد: بعد از دو همايش بيداري اسلامي و كنگره فلسطين در ايران تمام سركردگان استكبار گفتند كه اين مساله تمام شد و ولي فقيه جمهوري اسلامي، ‌رهبري بيداري اسلامي را در دست گرفته است. امروز تمام كساني كه در همايش بيداري اسلامي در تهران شركت كرده بودند، در كشورهاي خود حركت‌هاي عظيم فرهنگي انجام مي‌دهند. حالا ما مي‌گوييم به فرض محال هم كه دشمن اين حركت‌ها را طراحي كرده باشد؛ آيا ما به عنوان جمهوري اسلامي نبايد اين حركت‌ها را به نفع خودمان جهت‌ بدهيم؟

وي در ادامه ايجاد حكومت ديني و اتكا به مردم در حل مشكلات اساسي را از جمله دستاوردهاي انقلاب اسلامي برشمرد و در ادامه با اشاره به نقش بسيج در پدافند غيرعامل و نيز نقش ولايت فقيه در رهبري جامعه اسلامي اظهار كرد: آينده‌نگري و حكمتي كه به ولي فقيه داده مي‌شود، يك عنايت الهي است به طوري كه ايشان آينده‌هاي دور را مي‌بيند، ولي ما تنها امروز و فردا را مي‌بينيم.

وزير اطلاعات همچنين به نقش بسيج در پدافند غيرعامل در حوزه فرهنگي اشاره كرد و گفت: ايجاد فضاي پدافند غيرعامل و نهادينه كردن آن در بين مردم و نيز آموزش عمومي مردم و دستگاه‌هاي مختلف كشور به همراه فرهنگ‌سازي و ارتقاي باور ملي در حوزه پدافند غيرعامل يك ضرورت براي امروز است؛ چرا كه امروز دشمن براي همه‌ي دستگاه‌هاي كشور ما طراحي كرده است.

مصلحي با بيان اين‌كه ايجاد بصيرت و معرفت مهمترين ركن پدافند غيرعامل است، تصريح كرد: شناخت آسيب‌پذيري‌ها در محيط كار، دشمن‌شناسي، مديريت بحران و بكار گرفتن ظرفيت بسيج در اين حوزه از جمله اقدامات ضروري محسوب مي‌شود و البته شناخت تهديدهاي امروزي از اولويت‌دارترين موضوعات امروز در كشور است. بهترين راهبرد علمي و عملي براي تحقق امنيت و اقتدار ملي، بهره‌مندي از بسيج عمومي است.

وي همچنين به مقوله جنگ نرم اشاره كرد و با بيان اين‌كه جنگ نرم در غرب با رويكردي اقتصادي تبيين مي‌شود، ولي مطابق تبيين مقام معظم رهبري، جنگ نرم ماهيتي فرهنگي دارد، گفت: سياه‌نمايي شرايط، بزرگ‌نمايي و معضل نشان دادن برخي مشكلات، مخدوش كردن چهره نظام و دست‌كاري باورهاي مردم از جمله اهداف جنگ نرم دشمن محسوب مي‌شود و هدف نهايي جنگ نرم، مهار و فروپاشي نظام سياسي است.

وزير اطلاعات با اشاره به اين كه دشمن دو استراتژي حداقلي و حداكثري را در جنگ نرم دنبال مي‌كند، اظهار كرد: دشمن در استراتژي حداقلي خود به دنبال تغيير رفتار نظام است و البته با رهبري مقام معظم رهبري در انتخابات رياست جمهوري نهم يك دگرگوني جدي به وجود آمد و مجددا برنامه‌هاي دشمنان به هم ريخت و دستگاه‌هاي مديريتي كشور دچار تحول شد، ولي دشمن به هيچ وجه از برنامه‌هاي خود در اين زمينه دست بر نداشت.

مصلحي اضافه كرد: استراتژي دوم دشمن، استراتژي حداكثري است و آنها با جنگ نرم و سخت به دنبال آن هستند. ماهيت جنگ نرم يعني ايجاد ترديد در دل‌ها و ذهن‌هاي مردم كه قلوب و اذهان، اعمال را در راستاي اهداف مورد نظر سوق مي‌دهد. در جنگ نرم، دشمن در پي مديريت حب و بغض از يك سو و مديريت شك و يقين از سوي ديگر است.

وي با تاكيد بر اين‌كه هدف از جنگ نرم، فلج‌سازي راهبردي كشور است، تصريح كرد: امروز اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي بلاي جان دشمن شده است. دشمن اين شبكه‌ها را براي برنامه‌ريزي عليه انقلاب اسلامي به راه انداخته بود ولي با شكست جدي مواجه شد و امروز در فضايي كه در آمريكا ايجاد شده، فيس‌بوك و تويتر فيلتر شدند و سرعت اينترنت بسيار پايين است ؛چرا كه آنها نمي‌دانند با جنبش وال‌استريت چكار كنند.

وزير اطلاعات، ايجاد اختلاف و بدبيني، از بين بردن بنيان‌هاي معنوي و ارزشي، تخريب اعتماد به نفس و اميد و تبديل نقاط قوت به نقاط ضعف را از جمله طراحي‌هاي دشمن عليه جمهوري اسلامي برشمرد و اظهار كرد: متاسفانه برخي خواص نه تنها به دنبال اين نيستند كه دشمن را دشمن معرفي كنند، بلكه به دنبال تبرئه دشمن هستند و من پيشنهاد مي‌كنم كه فرمايشات رهبري درباره صفات منفي برخي خواص را مطالعه كنيم. البته ما نبايد از اين بترسيم كه برخي خواص مطرود يا ترسو شوند، چرا كه خاصيت نظام ولايي، ريزش و رويش است.

وي در پايان بر لزوم همكاري بيشتر دستگاه‌هاي مختلف كشور به ويژه دستگاه اطلاعاتي با سازمان پدافند غيرعامل تاكيد كرد و گفت: با طراحي‌هايي كه در رابطه با مباحث پدافند غيرعامل انجام داده‌ايم ،اميدواريم با كمك يكديگر بتوانيم اقدامات مناسبي را در برابر تحركات دشمن انجام دهيم و كشور را در مقابل اهداف سوء دشمنان در يك موقعيت خوب دفاعي و البته تهاجمي قرار دهيم؛ چرا كه تهاجم، بهترين پدافند در مقابل دشمن است.
نظرات بینندگان