arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

هیل: نانسی پلوسی فعلا درباره استیضاح ترامپ دست نگه داشته

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با وجود آنکه همچنان سایه استیضاح را بر بالای سر دونالد ترامپ حفظ کرده اما فعلاً از حامیان این طرح خواسته تا زمان تکمیل تحقیقات رابرت مولر وارد عمل نشوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با وجود آنکه همچنان سایه استیضاح را بر بالای سر دونالد ترامپ حفظ کرده اما فعلاً از حامیان این طرح خواسته تا زمان تکمیل تحقیقات رابرت مولر وارد عمل نشوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، نانسی پلوسی رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا همچنان نیروهایش را در پشت یکی از اختلاف برانگیزترین مسائل پیش روی دموکرات‌ها و حتی دولت آمریکا یعنی استیضاح دونالد ترامپ حفظ کرده است.

پلوسی در دو سال گذشته رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان را برعهده داشت و در آن زمان با فشار کم اما رو به افزایش برخی دموکرات‌های رده میانی برای سرنگون کردن دونالد ترامپ از ریاست جمهوری مواجه بود. –طرحی که در دو رأی گیری در صحن مجلس نمایندگان آمریکا در کنگره قبلی پیروز شد و اوایل ۲۰۱۸ نیز از جانب ۶۶ دموکرات مجلس نمایندگان حمایت می‌شد.

با این حال گزارش شده که در هفته‌های بعد از آغاز به کار نانسی پلوسی به عنوان رئیس جدید مجلس نمایندگان او تلاش کرده تا صحبتی از استیضاح در میان نیروهای تحت رهبری‌اش مطرح نشود. چند قانونگذار می‌گویند که او با این رویکرد به دنبال آن است تا به رابرت مولر بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ با روسیه اجازه دهد که تحقیقاتش را تمام و کمال به پایان برساند.

این تلاش در حال جواب دادن است و حتی حمایت لیبرال‌ترین منتقدان ترامپ را در فراکسیون دموکرات‌ها کسب کرده و برخی از حامیان جدید تلاش برای استیضاح را برای انصراف از آن متقاعد کرده است. در همین راستا رو کانا نماینده دموکرات رهبر فراکسیون مترقی کنگره گفت: من در کمپ ناسی پلوسی هستم و معتقدم باید برای مشاهده گزارش مولر صبر کنیم. او خاطر نشان کرد: هر هفته رابرت مولر با اطلاعات جدیدی آگاهی ما را افزایش می‌دهد بنابراین اکثر مردم فکر می‌کنند که او کارش را خیلی خوب انجام می‌دهد و ما باید به او اجازه دهیم تحقیقاتش را تمام کند.

استیو کوهن نماینده دموکرات دیگری که از بندهای استیضاح در کنگره قبلی حمایت کرده بود هنوز در سال جاری میلادی آنها را معرفی نکرده است.

او می‌گوید: فعلاً فوریتی چندانی برای این کار وجود ندارد. او خاطرنشان کرد که هیچ تلاشی برای استیضاح بدون حمایت مردمی موفق نخواهد بود و اگر که دموکرات‌ها برای انتشار نتایج تحقیقات مولر صبر کنند شانس‌شان برای به دست آوردن این حمایت افزایش می‌یابد.

کوهن خاطرنشان کرد: کسانی همچون من معتقدیم که ترامپ مرتکب جرایمی در سطح مجازات استیضاح شده و باید استیضاح شود اما در عین حال اهمیت سیاست عمل‌گرایانه انتظار برای انتشار این گزارش و جلب موافقت تعداد بیشتری از مردم آمریکا به دلیل سندیت آن را درک می‌کنیم و اینکه شما باید حمایت مردم آمریکا را در سمت خودتان داشته باشید. من فکر می‌کنم که گزارش مولر قدرت زیادی خواهد داشت. با این حال فشارها برای برکنار کردن ترامپ نزد اکثر دموکرات این مجلس کم نشده است.

براد شرمن نماینده دموکراتی است که در همان روز اول کنگره جدید بندهای استیضاح را معرفی کرد. همچنین ال گرین نماینده دموکرات تگزاس که پشتیبان قطعنامه استیضاحی جداگانه است روز سه شنبه نیروهایش را با تام استیر یک میلیاردر حامی محیط زیست و فعال ضد ترامپ متحد کرد تا زمینه را برای سرنگونی فوری ترامپ فراهم کند.

گرین اظهار کرد: ما رئیس جمهوری داریم که بی‌کفایت است و ابزارهای داریم که با آن می‌توانیم به آن رسیدگی کنیم. با این حال گرین تنها قانونگذار دموکراتی بود که در یک گردهمایی مربوط به استیضاح در روز سه شنبه در خارج از کنگره حضور پیدا کرد و باعث شد که این گردهمایی بیشتر از آنکه کمپین نوپا به نظر برسد یک نمایش فرعی جلوه کند.

این نماینده دموکرات تگزاس صریحاً تاکید کرد که از دیگر قانونگذاران نمی‌خواهد در این تلاش به او ملحق شوند. او گفت: من نزد نمایندگان لابی‌گری نمی‌کنم. من این انتخاب را به عهده هر شخصی می‌گذارم تا با وجدانش تصمیم بگیرد.

یک نماینده دموکرات دیگر به نام مت کارترایت که رهبر بازوی پیام رسانی دموکرات‌هاست به یک سری تلاش‌های پلوسی به منظور منصرف کردن کمپین استیضاح اشاره کرد؛ رویکردی محتاطانه که او آن را با مسؤولیت پذیری می‌داند.

استنی هویر یک نماینده دموکرات دیگر و رهبر اکثریت مجلس نمایندگان گفت: طرح استیضاح کلینتون طرحی کاملاً سیاسی و اشتباه بود. من فکر می‌کنم که در نتیجه آن ما باید احتیاط و مراقبت به خرج دهیم و منتظر باشیم ببینم مولر چه می‌گوید.

در عین حال مدیریت اخیر نانسی پلوسی در قضیه تعطیل شدن دولت آمریکا به تقویت پیام او نیز کمک کرد و سبب شد که او جایگاهی قدرتمندتر و شخصیتی متقاعد کننده‌تر در داخل فراکسیون متشتت دموکرات‌ها به دست می‌آورد.

نظرات بینندگان