arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

فیسبوک برای دسترسی به اطلاعات افراد وجه نقد پرداخت می کند / 20 دلار در ازای رصد کل اطلاعات تلفن همراه کاربران

فیسبوک اعلام کرده که به کاربرانی که اجازه دهند، این پلتفرم به اطلاعات شخصی آنان دسترسی داشته باشد مبلغ 20 دلار به ازای هر ماه پرداخت خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک اعلام کرده که به کاربرانی که اجازه دهند، این پلتفرم به اطلاعات شخصی آنان دسترسی داشته باشد مبلغ 20 دلار به ازای هر ماه پرداخت خواهد کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پس از جنجال های اخیر فیسبوک و مطرح شدن طرح شکایت شماری از فعالان حوزه کودک علیه این شبکه اجتماعی، به نظر می رسد فیسبوک قصد ندارد از مواضع خود کوتاه بیاید و این بار نیز اعلام کرده که به نوجوانان یا بزرگسالانی که در برنامه "تحقیق فیسبوک" شرکت کنند ماهانه 20 دلار اعطا می کند.

البته جالب است بدانید که این برنامه جدید نیست و رخی از کاربران فیسبوک دسترسی به فعالیت های تلفن همراه خود را به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی از سال 2016 در ازای مبالغی پول در اختیار فیسبوک قرار داده اند.

این در حالی است که منتقدان فیسبوک می گویند این شرکت به اندازه کافی برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران خود تلاش نکرده است. با این حال فیسبوک در قالب طرحی جدید برنامه ریزی کرده که به افراد بین 13 تا 35 ساله پرداختی 20 دلاری و ماهانه داشته باشد و در ازای آن به فعالیت های تلفن همراه و جستجوی وب کاربران دسترسی داشته باشد. پس از آنکه کاربران VPN یک برنامه تحقیق فیسبوک را استفاده کنند، فیسبوک می تواند به این داده ها دسترسی پیدا کند.

بر این اساس، این شرکت قادر به مشاهده جستجوهای وب، اطلاعات مکانی، پیام های خصوصی در برنامه های شبکه های اجتماعی و سایر اطلاعات است شرکت کنندگان در این مطالعه حتی  صفحه ای برای نشان دادن آنچه آنها از آمازون سفارش داده اند، را در اختیار فیسبوک خواهند گذاشت.

خدمات آزمایشی بتا BetaBound، uTest و Applause به انتشار این برنامه کمک کرده اند. برای حضور در این برنامه کاربران ابتدا در صفحه آن ثبت نام می کنند و سپس اجازه دسترسی را به فیسبوک می دهند. اما  اگر افراد زیر سن قانونی تلاش کنند تا از طریق یک صفحه مرتبط با والدین خود به این برنامه بپیوندد توسط فیسبوک محدود می شوند.

یک سخنگوی فیس بوک در این خصوص می گوید:"مانند بسیاری از شرکت ها، ما از مردم دعوت می کنیم تا در تحقیقاتمان شرکت کنند. تحقیقاتی که به ما کمک می کند چیزهایی را که می توانیم بهتر انجام دهیم، شناسایی کنیم. از آنجا که این پژوهش با هدف کمک به فیسبوک در درک نحوه استفاده افراد از دستگاه های تلفن همراه است، ما اطلاعات گسترده ای در مورد نوع داده ای که جمع آوری می کنیم و این که چگونه می توانیم با این داده ها تغییراتی ایجاد کنیم کاربرد دارد. ما این اطلاعات را با دیگران به اشتراک نمی گذاریم و مردم می توانند  هر زمان مایلند در این پژوهش شرکت کنند.

نظرات بینندگان