arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

لاریجانی: پول‌پاشی در کشور کار درستی نیست

رئیس مجلس با اشاره به اینکه پول‌پاشی در کشور کار درستی نیست، گفت: افراد دریافت‌کننده تسهیلات باید اهلیت لازم را داشته باشند و تسهیلات در محل مورد نظر هزینه شود. سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از صندوق گرفته و برای پروژه‌های روستایی پرداخت کردیم. باید امکانات اقتصادی، صنعتی، معدنی و... در روستا‌ها ایجاد کنیم تا مردم به شهر‌ها مهاجرت نکنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پول‌پاشی در کشور کار درستی نیست‌، گفت: ‌‌افراد دریافت‌کننده تسهیلات باید اهلیت لازم را داشته باشند و تسهیلات در محل مورد نظر هزینه شود.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی ظهر امروز در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، روحانیون و مدیران شهرستان بستان‌آباد که در مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه آذربایجان نقش بسیار مهمی در تاریخ ایران دارد، اظهار داشت: آذربایجان چشم و چراغ ایران است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان ظرفیت‌های بزرگی دارد که مقام معظم رهبری هم از این استان برخاسته است، افزود: غیرت و شجاعت وشهامت آذربایجان همواره در طول تاریخ ایران باعث علو درجه ایران شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه از بس کلنگ‌زنی می‌کنند و انجام نمی‌دهند، دیگر کلنگ‌زنی نمی‌کنم، تصریح کرد:‌کلنگ‌زنی راه‌آهن بستان‌آباد به سراب را به دلیل جدی بودن پذیرفتم لذا ‌از وزارت راه می‌خواهم تا راه‌آهن بستان‌آباد ـ میانه به سرعت به اتمام برسد تا نگرانی مردم رفع شود.

وی با بیان اینکه برای راه‌آهن در ایران سرمایه‌گذاری ویژه صورت می‌گیرد، اضافه کرد: ‌سال گذشته و امسال از مقام معظم رهبری ‌تقاضا کردیم که از صندوق توسعه ملی برای احداث راه‌آهن استفاده کنیم تا بتوانیم ارتباط شرق و غرب و شمال به جنوب ایران را برقرار کنیم که ‌معظم له ‌توجه ویژه به این موضوع داشتند.

لاریجانی با اشاره به اینکه برای راه‌آهن و پروژه‌های مهمی که ترانزیت شرق و غرب را تامین کند، در بودجه 98 از صندوق توسعه ملی بهره‌گیری می‌شود، ابراز داشت: مسیر راه‌آهن تبریز هم باید به سمت مرز فراهم شود چرا که راه و را‌ه‌آهن تبریز باید به دلیل اهمیت اقتصادی آن مورد توجه قرار گیرد.

وی برقی‌کردن راه‌آهن تهران ـ تبریز را جزو پروژه‌های فینانسی دانست و خاطر نشان کرد: پروژه تهران ـ مشهد، تهران ـ اصفهان و تهران ـ تبریز در دست پیگیری است و جزو پروژه‌های مادر کشور ‌در راه‌آهن محسوب می‌شود‌.

رئیس مجلس در ادامه به مشکلات شهرداری شهرهای کوچک اشاره کرد و اظهار کرد: طرحی در مجلس داریم که از منابع ارزش افزوده، بیش از 3000 میلیارد تومان به آنها پرداخت شود که با اصلاح ایرادات شورای نگهبان، این طرح عملیاتی می‌شود و تلاش می‌کنیم در چند روز آینده اجرایی شود.

وی با بیان اینکه نقاط محروم و روستاییان از مسائل مهم و مورد توجه مجلس است، گفت: یکی از بخش‌هایی که در برنامه و بودجه مورد توجه قرار گرفته روستاییان است که به عنوان نمونه امسال برای تامین اعتبار اجرای آبخیزداری و آبیاری تحت فشار از صندوق توسعه ملی، از مقام معظم رهبری ‌تقاضای بهره‌برداری کردیم چرا که آب یکی از مشکلات مهم کشور است و باید نحوه تقاضا را ساماندهی کنیم که آبیاری نوین و آبخیزداری و کشت گلخانه‌ای یکی از راه‌های کاهش مشکلات ناشی از آب است.

لاریجانی با اشاره به اینکه سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات از صندوق گرفته و برای پروژه‌های روستایی پرداخت کردیم، ابراز داشت: باید امکانات اقتصادی، صنعتی، معدنی و... در روستاها ایجاد کنیم تا مردم به شهرها مهاجرت نکنند.

وی با اشاره به اینکه پول‌پاشی در کشور کار درستی نیست، خاطر نشان کرد: افراد دریافت‌کننده تسهیلات باید اهلیت لازم را داشته باشند و تسهیلات در محل مورد نظر هزینه شود‌ تا طرح موفق و به ثمر برسد‌.

رئیس قوه مقننه اشتغال را از موضوعات مهم کشور عنوان کرد و گفت: با تدبیر رهبری و تاکیدی که به سران قوا در موضوع اشتغال داشتند، در مجلس تلاش می‌کنیم مسیر ایجاد اشتغال را در کشور تسهیل کنیم.

وی با انتقاد از اینکه در بودجه 98 اشکالاتی در تنظیم وجود داشت، اظهار کرد: با اصلاح بودجه باید تسهیلات لازم اشتغال را ایجاد کنیم. کمیته امداد برای ایجاد اشتغال کار خوبی انجام داد که پرت بسیار کمی داشت، سال گذشته 1200 میلیارد تومان تسهیلات به کمیته امداد دادیم ولی امسال رقم قابل توجهی در حدود 5 هزار میلیارد برای اشتغالزایی در کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می‌شود تا برای خود کفایی و ایجاد اشتغال خرد به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شود.

رئیس مجلس گفت: سپاه هم برای محرومیت‌زدایی کارهای خوبی در روستاها انجام داده که از این اقدام ‌سپاه حمایت می‌کنیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه به خاطر مشکلاتی که آمریکایی‌ها برای ایران ایجاد کرده‌اند از روش‌های مختلف استفاده می‌کنیم تا مشکلات حل شوند، ادامه داد: ایرانی‌ها آدم‌های باهوش و زرنگی هستند که از شرایط سخت تر از این هم با همت بلند مردم و مدیران عبور کردند.

نظرات بینندگان