arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰

به «کوروش کبیر» مجوز ندادند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وضعیت تولید فیلم سینمایی کوروش کبیر به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و تهیه‌کنندگی علی معلم هنوز مشخص نیست. پروژه‌ای که تماشاگران فراوانی نسبت به آن حساس‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از کافه سینما , در حالی که حدود دو ماه قبل درخواست مجوز ساخت این پروژه به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ارسال شده هنوز پروانه ساخت آن صادر نشده است. مسعود جعفری جوزانی در همین رابطه به «بانی فیلم» گفت:

«دو ماه قبل به تهیه‌کنندگی آقای معلم درخواست مجوز ساخت این پروژه را به وزارت ارشاد ارسال کردیم اما تاکنون پاسخ مشخصی نگرفته‌ایم. فیلمنامه کامل ابتدا به اتحادیه تهیه‌کنندگان ارائه شد که آنها پس از تأیید به اداره کل نظارت و ارزشیابی ارسال کردند.

بعد از مدتی که به ارشاد مراجعه کردیم گفتند یک نسخه دیگر از فیلمنامه را برای ما ارسال کنید. نمی‌دانم نسخه اولیه را گم کرده بودند یا نه اما به هر حال ما چند نسخه از فیلمنامه‌ی کامل کوروش کبیر را دوباره به اداره نظارت فرستادیم.»

جوزانی در ادامه گفت: «بعد از مدتی دوستان لطف داشتند و به من زنگ زدند و از فیلمنامه تعریف کردند. مثلاً دوست خوبم آقای حبشی این فیلمنامه را دوست داشتند اما نمی‌دانم چرا تاکنون مجوز ساخت‌اش صادر نشده است.

وقتی از آنها سئوال می‌کنیم، می‌گویند مشکلاتی وجود دارد اما نمی‌گویند این مشکلات چیست. می‌گویند "باید از مقالات بالا سئوال شود. اگر آنها موافقت کنند ما مشکلی نداریم اما از عهده‌ی ما خارج است." با این اتفاقات روز چهارشنبه باز هم از ارشاد پیگیری کردم اما جواب مشخصی ندادند.»

جوزانی در پایان گفت: «اگر فیلمنامه ایرادی دارد یا مشکلی با آن دارند به ما بگویند اما از فیلمنامه تعریف می‌کنند و مجوز به ما نمی‌دهند. این بلاتکلیفی برای ما سخت است.»

 

علی معلم تهیه‌کننده‌ی کوروش کبیر نیز در ادامه گفت: «ما همچنان در انتظار مجوز ساخت هستیم. کوروش کبیر پروژه‌ای نیست که یک ماهه فیلمبرداری‌اش شروع شود. ما مجبوریم پیش‌تولیدی طولانی داشته باشیم و به همین دلیل ابتدا موافقت اداره نظارت را لازم داریم.»

معلم در ادامه گفت: «همین که هالیوود و دیگر کشورها سراغ این پروژه نرفتند نشان می‌دهد آنها از طرح چنین موضوعی حذر می‌کنند چرا فیلمی که قرار است سابقه‌ی تاریخی ما را به جهانیان نشان بدهد نباید ساخته شود.

تولید کوروش کبیر آن هم در شرایط فعلی که ایران تحت فشار جهان است می‌تواند اتفاق خوبی باشد. این پروژه‌ی ملی برآورده از یک جریان تاریخی و مستند است و ساخت و حمایت از آن جزء وظایف سینمای ایران.»

این تهیه‌کننده با تأکید بر اینکه کوروش کبیر تنها پروژه‌ای است که قبل از ساخت تعداد زیادی از مردم نسبت به آن حساسیت دارند گفت: «از همان زمان که اعلام کردیم این پروژه قرار است ساخته شود تاکنون پنج هزار ایمیل از طرف مردم دریافت کردیم که علاقه‌مند به ساخت این پروژه بودند. بعد از گذشت این مدت مردم فکر می‌کنند کم‌کاری از ما بوده است.»

معلم در خاتمه گفت: «من و آقای جوزانی فقط یک سئوال از مسئولان محترم اداره نظارت وارزشیابی داریم: آیا موافق ساخت کوروش کبیر هستند یا مخالف؟ اگر مخالف هستند مخالفت خود را به ما اعلام کنند تا ما هم در جریان قرار بگیریم.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
CANADA
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
13
122
چرا؟؟؟؟
نظرات بینندگان