arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰

سرانجام طرح سوال از رئیس جمهور از زبان لاریجانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح موضوع اختلاس بانکی در جلسه امروز سران سه قوه اشاره کرد و گفت: هیچ کس پرده ای برای صیانت نخواهد داشت، هرکس در هر مقامی باشد باید پرونده اش رسیدگی شود و دست قوه قضائیه در بررسی این پرونده باز باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان نشست سران سه قوه که ظهر امروز دوشنبه  در مجلس شورای اسلامی برگزار شد در جمع خبرنگاران پارلمانی با اشاره به طرح موضوع اختلاس بانکی در این جلسه گفت: هیچ کس پرده ای برای صیانت نخواهد داشت، سه قوه مصمم هستند موضوع پیگیری شود و هر کسی در هر مقامی باشد باید پرونده اش رسیدگی شود و دست قوه قضائیه باید باز باشد، اگر کسی حرفی دارد باید با آقای اژه ای مرتبط شود.

لاریجانی ادامه داد: از فعالیت آقای اژه ای حمایت می کنیم، موضع قوا این است که موضوع ریشه یابی شود.

وی در خصوص سرانجام طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس نیز گفت: این موضوع روال آیین نامه ای دارد، هرگاه نصاب لازم باشد به کمیسیون ارجاع می شود، گاهی افراد منصرف می شوند، اما ملزم هستیم آیین نامه را رعایت کنیم.

لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره محتوای جلسه امروز سران سه قوه نیز گفت: در این جلسه راجع به تحولات منطقه ای بحث شد، موضوعات منطقه نیاز دارد که در سطوح مختلف مورد بحث و تصمیم گیری قرار گیرد.

وی ادامه داد: در یک هفته اخیر اقدامات و واکنش های در سطح منطقه بوده که باید نسبت به آن تصمیم گیری می شد.

لاریجانی گفت: در صحنه بین المللی اقداماتی در حال انجام است که جمهوری اسلامی باید به ملاحظات خود در این زمینه فعال باشد.

وی در خصوص مسائل داخلی نیز گفت: نسبت به مسائل مهم داخل کشور، شرایط عمومی، وضعیت صنعت و مسائل اجرایی و همگرایی بیشتر در کشور بحث و گفتگوهایی انجام شد.

لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید این دومین جلسه سران قوا در 2 ماه اخیر است، آیا برگزاری این جلسات نشانه تعامل قواست گفت: ما به طور طبیعی هر دو هفته یا هفته ای یکبار جلسه داریم که گاهی رسانه ای می شود و گاهی نمی شود.

وی گفت: برگزاری این جلسات را مفید می دانم، اصولاً قوای مختلف در سطوح مختلف باید ارتباط نزدیک داشته باشند، شاید اختلاف نظر باشد اما این تعاملات منطق ها را به هم نزدیک می کند.

رئیس مجلس با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز مجلس در خصوص جایگاه مجلس شورای اسلامی که مورد سوال یکی از خبرنگاران بود نیز گفت: اصولاً در نظام هایی که ویژگی دموکراتیک دارند مجلس هر چقدر پر وزن تر باشد، خواسته و حقوق مردم، بهتر صیانت می شود به همین دلیل تأکید شهید مدرس که نماد مردم سالاری دینی است بر قدرت مجلس بود چون مجلس جایگاهی است که قوای دیگر را در صیانت از حقوق ملت همگرا می کند.

لاریجانی گفت: در تاریخ هرگاه مجلس پرقدرت بوده مانع عقد قراردادهای نادرست بوده و هر گاه مجلس ضعیف بوده مشکلات زیادی به وجود آمده است.

رئیس مجلس گفت: ملت باید بدانند آنجا که می توانند به عنوان تکیه گاه حقوق خود در نظر بگیرند، پارلمان است که نمایندگان خود آنها در آنجا هستند، پارلمان هر چقدر متخصص تر باشد در صیانت از حقوق ملت قوی تر است.

لاریجانی با اشاره به وظایفه قوای سه گانه در کشور گفت: قوه مجریه کاری اجرایی می کند، قوه قضائیه رفع خصومت می کند و قوه مقننه جایگاه این دو قوه را مشخص می کند و به تعبیر رهبری ریل گذاری می کند، ممکن است هر کدام از قوا به دلیل قدرتی که دارند اشتباه کنند، این نمایندگان هستند که باید درست نظارت کنند، این یعنی همان نقش اول مجلس در رأس امور.
نظرات بینندگان