arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

جلسه نماینده سازمان ملل با مقامات ترکیه درباره خاشقجی

جلسه گزارشگر سازمان ملل با مقامات ترکیه درباره رسیدگی به پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی برگزار شد. فرحات اونلی روزنامه‌نگار ترکیه که در این جلسه حاضر بود، گفت: جلسه دو ساعت طول کشید و حاضران به سؤالات تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایت قتل خاشقجی پاسخ دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جلسه گزارشگر سازمان ملل با مقامات ترکیه درباره رسیدگی به پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی برگزار شد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، اگنس کالامارد گزارشگر سازمان ملل در زمینه اعدام خارج از چارچوب قانونی جلسه‌ای را پشت درهای بسته با مسئولان امنیتی و نمایندگان سازمان‌های غیردولتی و روزنامه‌نگاران در شهر استانبول ترکیه برگزار کرد.

این جلسه در چارچوب تحقیقات جاری درخصوص قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی برگزار شد. خاشقجی دوم ماه اکتبر در کنسولگری عربستان در استانبول به‌طرز فجیعی به‌قتل رسید.

فرحات اونلی روزنامه‌نگار ترکیه که در این جلسه حاضر بود، گفت: جلسه دو ساعت طول کشید و حاضران به سؤالات تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایت قتل خاشقجی پاسخ دادند.

وی از ستایش کالامارد از همکاری مسئولان ترکیه با تیمش در تحقیقات و جدی بودن این مسئولان برای روشن شدن حقایق مربوط به این جنایت سخن گفت.

اونلی از قصد گزارشگر سازمان ملل برای برگزاری جلسات بیشتری همراه با تیم خود با مسئولان بلندپایه امنیتی و اطلاعاتی ترکیه خبر داد.

کالامارد روز سه‌شنبه با عرفان فیدان دادستان استانبول در کاخ دادگستری ملاقات کرده بود. وی از روز دوشنبه سرگرم دیدار از ترکیه برای آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره قتل خاشقچی است. این سفر دوم فوریه پایان می‌یابد.

کالامارد قرار است در ماه ژوئن نتایج تحقیقات و توصیه‌های خود را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارایه دهد.

نظرات بینندگان