arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

عباس: انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود؛ با معامله قرن مخالفیم

عباس در دیدار معاون وزیر خارجه روسیه و «الکساندر لاورنتیف» فرستاده رئیس‌جمهور این کشور گفت: بار دیگر مخالفت صریح خود با معامله قرن را اعلام می‌کنیم و می‌گوئیم به نقش آمریکا انحصاری در هر روند سیاسی اکتفا نمی‌کنیم. عباس در ۲۲ دسامبر سال گذشته (۲۰۱۸) مجلس شورای قانونگذاری فلسطین را به صورت یکجانبه منحل و اعلام کرد انتخابات پارلمانی طی شش ماه آینده برگزار خواهد شد. حماس این اقدام وی را غیرقانونی خواند و گفت: عباس دنبال افزایش تکروی‌هاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس تشکیلات خودگردان پس از استقبال از مقاماتی روسی، از برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در غزه، کرانه باختری و قدس خبر داد و گفت با طرح «معامله قرن»‌ مخالف است.

به گزارش فارس، «سرگئی فرشنین» معاون وزیر خارجه روسیه و «الکساندر لاورنتیف» فرستاده رئیس‌جمهور این کشور چهارشنبه (دیروز) با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار کردند.

بر اساس گزارش شبکه «روسیا الیوم»، عباس در این دیدار هیأت روسی را در جریان آخرین تحولات فلسطین قرار داد و افزود: بار دیگر مخالفت صریح خود با معامله قرن را اعلام می‌کنیم و می‌گوئیم به نقش آمریکا انحصاری در هر روند سیاسی اکتفا نمی‌کنیم.

رئیس تشکیلات خودگردان سپس بر تحقق وحدت ملی فلسطین و اجرای دقیق توافق قاهره مربوط به سال 2017 تأکید کرد و گفت انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در قدس، کرانه باختری و نوار غزه برگزار خواهد شد تا شهروندان فلسطینی بتوانند نمایندگان خود را از طریق صندوق‌های رأی انتخاب کنند.

عباس در 22 دسامبر سال گذشته (2018) مجلس شورای قانونگذاری فلسطین را به صورت یکجانبه منحل و اعلام کرد انتخابات پارلمانی طی شش ماه آینده برگزار خواهد شد. حماس این اقدام وی را غیرقانونی خواند و گفت عباس دنبال افزایش تکروی‌هاست.

رئیس تشکیلات خودگردان در ادامه بر مُصر بودن این نهاد برای تقویت روابط دوجانیه میان فلسطین و روسیه تأکید کرد و گفت مشورت و هماهنگی دوجانبه در مسائیل مشترک باید اداکه پیدا کند.

فرشنین در پرداخت به معامله قرن گفت: روسیه از اصول اساسی که حافظ حقوق ملت فلسطین است، حمایت می‌کند.

وی همچنین بر موضع «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در حمایت از تشکیل دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس شرقی تأکید کرد.

فرشنین در ادامه تصریح کرد روسیه مسائل عرب آسیا ، مسأله فلسطین و تمام موضوعات مشترک را دنبال می‌‌کند و اطمینان دارد هیچ راه‌حلی در خاورمیانه به حل مسأله فلسطین وجود ندارد.

دو طرف به نشستی که قرار است میان گروه‌های فلسطینی در ماه فوریه در مسکو برگزار شود،نیز پرداختند و فرشنین اعلام کرد روسیه به مشورت با محمود عباس در هر گام سیاسی مهم ادامه می‌دهد.

این دیدار در حالی انجام می‌شود که دولت وفاق ملی فلسطین هفته جاری استعفا کرد و قرار است دولتی جدید بدون حضور حماس تشکیل شود.

نظرات بینندگان