arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

شاید نمی دانید اما برترین مکمل های تقویتی را در خانه دارید

این روزها مصرف مکمل های تقویتی بسیار رایج شده است.اما برخی از این مکمل ها چندان استاندارد نیستند و برخی دیگر نیز عوارضی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها مصرف مکمل های تقویتی بسیار رایج شده است.اما برخی از این مکمل ها چندان استاندارد نیستند و برخی دیگر نیز عوارضی دارند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، درست است که مصرف مکمل های غذایی زیر نظر پزشک متخصص بسیار مفید است، اما گاهی مصرف بی رویه و خودسرانه مکمل ها عوارضی جبران ناپذیر دارند. بنابراین باید در هنگام مصرف این نوع خوراکی ها تمام توجه خود را به کار بگیریم و از مصرف خودسرانه بپرهیزیم.

افزون بر این شاید بتوان در خانه نیز این نوع مکمل ها را با مواد طبیعی آماده کرد. اول از همه دقت کنید کنید که بهترین مکمل تقویتی بدن شما مثلثی است که اضلاع آن را خواب کافی، ورزش و تغذیه سالم تشکیل می دهد.

افزون بر این سعی کنید هر روز بدن خود را با میوه و سبزیجات تازه فیبرازیاسون کنید و با دریافت فیبر فراوان بخش مهمی از سلامتی خود را تضمین کنید. در کنار فیبر سعی کنید دائم لبنیات مصرف کنید. مصرف لبنیات کافی به سلامت استخوان ها و دریافت انرژی روزانه شما کمک می کند البته فراموش نکنید که بهتر است از نوع کم چرب لبنیات استفاده کنید.

شاید نمی دانید اما برترین مکمل های تقویتی را در خانه دارید

سعی کنید حداقل دو روز در هفته را آبمیوه طبیعی و بدون شکر مصنوعی بخورید و به طور کلی مواد غذایی مدت دار، حاوی قند مصنوعی و افزودنی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

برای تامین انرژی روزانه خود از مکمل طبیعی خشکبار مثل توت، بادام، گردو و پسته استفاده کنید البته تنها چند عدد از این مواد غذایی در روز کافیست و افراط در مصرفشان مضر است.

اگر ورزشکار هستید می توانید با ترکیب شیر، خرما و عسل یک معجون سالم روزانه تهیه کنید اما برخلاف نظر بسیاری از افراد معجون ها و مکمل های سلامتی تنها شامل خوراکی های پر کالری نمی شود و می توانید با مصرف برخی از انواع میوه ها و سبزیجات مثل نارگیل، آناناس، سیب، موز، انواع مرکبات نیز خود را تقویت کنید و به بدنتان ویتامین رسانی کنید.  

نظرات بینندگان