arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

دایی نپذیرفت جانشین کی‌روش شود

یک منبع آگاه گفت که مهدی تاج با علی دایی تماس گرفت و از او پرسید که آمادگی‌اش را دارد تا جانشین کی‌روش در تیم ملی شود یا خیر؟» علی دایی اما همیشه یکی از طرفداران کی‌روش بوده و از لحاظ فنی این مربی پرتغالی را تحسین کرده. دایی با اعلام این که حاضر نیست در چنین مقطعی (در جریان جام ملت‌های آسیا) جانشینی کی‌روش را بپذیرد به درخواست مهدی تاج، پاسخ منفی می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک منبع آگاه می‌گوید: «مهدی تاج با علی دایی تماس گرفت و از او پرسید که آمادگی‌اش را دارد تا جانشین کی‌روش در تیم ملی شود یا خیر؟» علی دایی اما همیشه یکی از طرفداران کی‌روش بوده و از لحاظ فنی این مربی پرتغالی را تحسین کرده. دایی با اعلام این که حاضر نیست در چنین مقطعی (در جریان جام ملت‌های آسیا) جانشینی کی‌روش را بپذیرد به درخواست مهدی تاج، پاسخ منفی می‌دهد.

روزنامه شرق نوشت: «واکنش‌ها نسبت به حذف ایران از هفدهمین دور جام ملت‌های آسیا، آن هم در مرحله نیمه‌نهایی هنوز ادامه دارد؛ در این بین کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران، هر کدام با صدور بیانیه‌هایی که البته پر از ابهام است، به نظر می‌رسد از یکدیگر خداحافظی کرده‌اند و قرار نیست همکاری‌شان تداوم داشته باشد. البته رابطه کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران پیش از این هم فراز و فرودهای زیادی داشته و غالب اوقات ضلع سومی هم به این رابطه اضافه شده است؛ ضلعی که زمانی علیه محمود گودرزی، وزیر وقت ورزش، شکل گرفت تا مانع از اخراج کی‌روش شود و اخیراً ضلع تازه‌ای که دیگر تمایلی برای تمدید قرارداد کی‌روش ندارد و این موضوع را به فدراسیون فوتبال هم گوشزد کرده است. هر چند این «ضلع سوم» ها که اتفاقاً از دو جنس مختلف هستند، اصرار زیادی بر انکار دارند و همیشه تصمیم‌گیرنده را فدراسیون فوتبال دانسته‌اند. حالا به هر روی کار کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران و به صورت کلی‌تر با فوتبال ایران تمام شده و این مربی مسیر جداگانه‌ای برای ادامه فعالیت‌هایش پیدا خواهد کرد اما موضوع از این قرار است که فدراسیون فوتبال ایران تصمیم گرفته بود کی‌روش را در میانه‌های همین جام ملت‌های آسیا از کار برکنار کند!

مصاحبه جنجالی کی‌روش

موضوع مربوط به ۲۷ دی است؛ کی‌روش تیم ملی ایران را به عنوان صدرنشین از گروه بالا آورد و به یک‌هشتم نهایی رساند. در شرایطی که به نظر می‌رسد او تمرکزش را روی بازی‌های تیم ملی گذاشته، در مصاحبه‌ای بی‌سابقه به وزیر ورزش تاخت و او را مقصر قرارداد شش‌ماهه‌اش با فدراسیون فوتبال دانست. کی‌روش معتقد بود وزیر ورزش علیه او کار کرده و اگر چنین موضوعی را می‌دانست هرگز حاضر به تمدید قرارداد با ایران نمی‌شد. موضوع دیگری که کی‌روش درباره‌اش صحبت کرد، بحث سفر بازیکنان پرسپولیس به ژاپن، آن هم با پرواز «فرست‌کلاس» بود. هر چند در آن برهه، «اشتباه ترجمه» هم باعث شد صحبت‌های کی‌روش علیه وضعیت معیشتی ایران تلقی شود و موجی از انتقادات نسبت به کی‌روش به راه افتاد و بسیاری او را برای چندمین بار، مربی‌ای توصیف کردند که جایگاهش را فراموش کرده و در هر موضوعی دخالت می‌کند. وزارت ورزش اما در آن برهه به بهانه اینکه نمی‌خواهد تمرکز تیم ملی از دست برود، بیانیه‌ای صادر نکرد و سعی کرد سکوت پیشه کند ولی از گوشه و کنار، فشار زیادی به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، وارد شد که به سریع‌ترین شکل و البته جدی‌ترین نوع با کی‌روش برخورد شود.

تماس با علی دایی

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مهدی تاج آن قدر تحت فشار قرار می‌گیرد که به سرش می‌زند این مربی پرتغالی را از کار برکنار کند. یک منبع آگاه که از نزدیک در جریان چنین اموری قرار داشت به «شرق» می‌گوید: «به تاج گفته بودند چطور اسپانیایی‌ها به این خاطر که سرمربی‌شان به تیم ملی بی‌احترامی کرده و با رئالی‌ها به توافق رسیده بود، توانستند دو روز پیش از جام جهانی، لوپتگی را اخراج کنند، آن وقت شما این آقا (کی‌روش) که به هر کسی دلش می‌خواهد توهین می‌کند را نمی‌توانید از کار بردارید؟» از قرار معلوم رئیس فدراسیون فوتبال تحت فشار قرار گرفته بود که هر طور شده کی‌روش را قبل یا بعد از بازی با عمان، در بازی یک هشتم‌نهایی، از کار برکنار کند. این طور می‌شود که مهدی تاج دست به کار می‌شود و به دنبال گزینه جانشینی برای کی‌روش می‌گردد. همان منبع آگاه می‌گوید: «مهدی تاج با علی دایی تماس گرفت و از او پرسید که آمادگی‌اش را دارد تا جانشین کی‌روش در تیم ملی شود یا خیر؟» علی دایی اما همیشه یکی از طرفداران کی‌روش بوده و از لحاظ فنی این مربی پرتغالی را تحسین کرده. دایی با اعلام اینکه حاضر نیست در چنین مقطعی جانشینی کی‌روش را بپذیرد به درخواست مهدی تاج، پاسخ منفی می‌دهد. تاج اما در آن مقطع گزینه دم‌دستی دیگری در اختیار نداشت ولی قول داد به وضعیت رسیدگی کند.

عذرخواهی رئیس فدراسیون فوتبال

فردای همان روز که کی‌روش مصاحبه کرد، مهدی تاج در صفحه شخصی‌اش از مردم ایران بابت اظهار نظرهای سرمربی تیم ملی عذرخواهی کرد و خبر داد دیگر اجازه نمی‌دهد سرمربی چنین صحبت‌هایی کند. تاج اما پشت‌پرده با مسئولان بالاتر صحبت کرده بود تا اجازه بدهند فعلاً تیم ملی با همین شکل و سیاق ادامه بدهد تا در فرصت مناسب‌تری جایگزین کی‌روش مشخص شود. از قرار معلوم عذرخواهی مهدی تاج و صحبت‌هایش مبنی بر عدم تکرار چنین حرف‌هایی از سوی کی‌روش، فضا را کمی آرام‌تر کرده بود. شایعاتی هم به راه افتادند که از همان مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا مسئولان فدراسیون فوتبال در کنار همان ضلع سوم شکل‌گرفته مذاکراتشان با سرمربیان مطرح را از سر گرفتند تا در سریع‌ترین حالت ممکن پرونده حضور کی‌روش در تیم ملی بسته شود؛ هر چند که دست‌آخر کی‌روش تا انتهای جام ملت‌ها در تیم ملی ماند و بلافاصله پس از حذف در مرحله نیمه‌نهایی شایعات اخراج او زودتر از چیزی که تصور می‌شود از دو ضلع دیگر؛ یعنی فدراسیون و نهاد بالادستی‌اش به گوش رسید و منتشر شد.»

نظرات بینندگان