arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

پارلمان اروپا «گوایدو» را به رسمیت شناخت

پارلمان اروپا با اکثریت آرا «خوان گوایدو» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به‌ رسمیت شناخت.پیشتر پیش‌نویس قطعنامه‌ای با همین مظمون در وبگاه پارلمان اروپا منتشر شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پارلمان اروپا «گوایدو» را به رسمیت شناخت

رئیس کنگره ملی ونزوئلا که با حمایت واشنگتن عنوان ریاست جمهوری این کشور آمریکای لاتین را غصب کرده است، از سوی پارلمان اروپا به رسمیت شناخته شد.

به گزارش انتخاب؛ یورو نیوز در خبری اعلام کرد که پارلمان اروپا با اکثریت آرا «خوان گوایدو» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به‌ رسمیت می‌شناسد.

پیشتر پیش‌نویس قطعنامه‌ای با همین مظمون در وبگاه پارلمان اروپا منتشر شده بود.

در این پیش‌نویس می‌خوانیم: پارلمان اروپا گوایدو را بر مبنای قانون اساسی ونزوئلا، به عنوان رئیس جمهوری موقت و مشروع این کشور به رسمیت می‌شناسد. این پارلمان همچنین از فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو می‌خواهد که موضع واحدی را در قبال گوایدو اتخاذ کنند.

گفتنی است گوایدو چهارشنبه هفته گذشته، با حمایت آمریکا، مشروعیت نیکلاس مادور رئیس جمهوری ونزوئلا را زیر سوال برد و خود را رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین اعلام کرد.

انگلیس، فرانسه، کانادا و اعضای گروه لیما نیز ریاست جمهوری گوایدو را به رسمیت شناخته‌اند حال آنکه روسیه و چین همچنان از مادرو حمایت کرده و درباره کودتا یا حمله نظامی علیه ونزوئلا هشدار داده‌اند.

نظرات بینندگان