arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

مارک زاکربرگ: تا سال 2020 خبری از ادغام فیسبوک، واتس اپ و اینستاگرام نخواهد بود

مارک زاکربرگ بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک در جدیدترین سخنرانی خود اعلام کرده که تا سال 2020  طرح ادغام فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ به وقوع نخواهد پیوست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مارک زاکربرگ بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک در جدیدترین سخنرانی خود اعلام کرده که تا سال 2020  طرح ادغام فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ به وقوع نخواهد پیوست.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، انتشار خبر یکپارچه سازی احتمالی زیرساخت های فیسبوک، واتس اپ و اینستاگرام با موجی از انتقادات رو به رو شد. خبری که حکایت از یک طرح پر سر و صدا از سوی مارک زاکربرگ داشت. با این وجود، به نظر می رسد فعلا خبری از این طرح جنجالی نیست و قرار نیست تا پیش از سال 2020 شاهد تغییرات گسترده و زیرساختی شبکه های اجتماعی و پیام رسان های تحت مدیریت زاکربرگ باشیم.

فیس بوک در سال 2014 واتس اپ را خریداری کرد اما همکاران زاکربرگ در بخش مدیریت واتس اپ به مرور و طی 2 سال اخیر به سبب نوع فعالیت های زاکربرگ و به ویژه برخورد وی با مسائل حریم خصوصی کاربران این شرکت را ترک کردند.

پس از این که زاکربرگ اعلام کرد قصد دارد زیرساخت های واتس اپ، فیسبوک و اینستاگرام را تغییر دهد، بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری نگرانی هایی در مورد مسئله حریم خصوصی کاربران مطرح کردند، برای مثال برخی گفتند با توجه به همسان نبودن وضعیت امنیت در واتس اپ و اینستاگرام آیا اساسا این حرکت درست است یا خیر.

با همه اعتراض ها به نظر می رسد زاکربرگ عزم خود رابرای این ترکیب و البته بالاتر بردن سود شرکت خود جزم کرده است. وی اخیرا اعلام کرده مه قصد دارد با کمک ترکیب این سه سرویس پیام رسانی سود 3 نهایی فیسبوک را افزایش دهد.

زاکربرگ در بخشی از سخنان خود گفت: "ما مدت ها پیش از این که طرح یکپارچه سازی را نهایی کنیم، باید تحقیقات بسیاری ترتیب دهیم و برنامه کاری پیش روی خود را بررسی کنیم. این یک پروژه بلند مدت است که من فکر می کنم تا  سال 2020 و پس از آن آغاز نمی شود".

برنامه های فیسبوک برای ادغام این سه سرویس ابتدا در نیویورک تایمز گزارش شد. زاکربرگ در بخشی از سخنانش در این خصوص گفت: " کاربران واقعا واتس اپ را دوست دارند و  من فکر می کنم این فرصتی برای پیشرفت ما در آینده است. ما می توانیم از تجربیات واتس اپ در دیگر پیام رسان ها نیز استفاده کنیم. "

 

 

 

نظرات بینندگان