arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰

آلمان بودجه شوراي مرکزي يهوديان اين کشور را دو برابر ميکند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت آلمان قصد دارد بودجه شورای مرکزی یهودیان این کشور را دو برابر کند .

به نوشته شماره امروز روزنامه صهیونیستی جوئیش آنلاین ، با افزایش دو برابری بودجه ، میزان بودجه شورای مرکزی یهودیان آلمان نیز به حدود سیزده میلیون دلار خواهد رسید. این تصمیم هفته گذشته و در پی ادامه مذاکراتی که از سال پیش همزمان با انتخاب دیتر گرومن به عنوان رئیس شورای مرکزی یهودیان المان اغاز شده بود، اتخاذ شد.

دولت فدرال آلمان بودجه این شورا را از پنج میلیون یورو(شش و هفت میلیون دلار) به ده میلیون یورو(در حدود سیزده میلیون دلار) افزایش خواهد داد. بر اساس گزارشهای منتشر شده ؛ در روزهای آینده قرارداد افزایش بودجه امضاء خواهد شد ضمن انکه گرومن نیز در مصاحبه روز یکشنبه خود با رادیو ، خبر تخصیص این بودجه را اعلام کرد. گرومن شصت و یک ساله در گفتگو با یهودیان جوان در کنگره جوانان در ویمار گفت quotation mark امیدوارم این بودجه جدید برای نسل جوان هزینه شود. quotation mark وی درادامه گفت quotation mark با وجود افزایش مشکلات مالی در اروپا زمانبندی افزایش بودجه مناسب و دقیق بوده است.

وی تصریح کرد دولت کنونی آلمان، صدر اعظم آنگلا مرکل، هنوز بر سر قدرت است و می توان درخواست کمک های بیشتری نیز از وی داشت. گرومن گفت یکصد و ده هزار یهودی عضو کمیسیون هستند و با توجه به اطلاعات بدست آمده یکصد و چهل هزار یهودی دیگر نیز در آلمان زندگی می کنند که هنوز عضو کمیسیون نشده اند.

اکثر این یهودیان در زمان اتحاد جماهیر شوروی و بعد از اتحاد دو آلمان در سال 1990به اینجا آمده اند. جمعیت کنونی یهودیان آلمان بعد از فروپاشی دیوار برلین در سال 1989 پنج برابر شده است. این در حالی است که قبل از به قدرت رسیدن هیتلر در سال 1933 جمعیت یهودیان آلمان پانصد هزار نفر بود. در سال 2003 دولت آلمان اولین قرارداد خود را با شورای مرکزی یهودیان امضاء کرد و آن را از نظر قانونی با جوامع کاتولیک و پروتستان آلمان همطراز دانست. در آن زمان دولت آلمان پرداخت سالانه سه میلیون یورو معادل تقریبا چهار میلیون دلار را برای کمک به جامعه یهودیان تصویب کرد.

در سالهای اخیر با افزایش شمار اعضای شورا و بالا رفتن هزینه های آن، نیاز به بودجه جدید مشهودتر شد. گرومن دغدغه اصلی خود را به عنوان رئیس شورا ارتقاء سطح زندگی یهودیان در آلمان با تمرکز بر مشکلات جوانان و برقراری اتحاد میان یهودیان توصیف کرد.
نظرات بینندگان