arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰

در آينده مي‌بينيد: خودروهاي لمسي با قدرت درك احساسات انسان! / تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شركت خودروسازي «تويوتا» مفهوم جديدي از خودرو را به نمايش گذاشته كه از بدنه لمسي با قابليت تغيير طرح و اتصال به وب سايت نمايندگي براي معاينه برخوردار است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، خودروي «Fun-Vii» مخفف «اينترنت تعاملي خودرو» بر روي بدنه خود از صفحات لمسي برخوردار بوده و در زمان ورود راننده به ماشين با پيامي بر روي در به او خوشامد مي‌گويد.

تويوتا اين نمونه را در آستانه نمايشگاه موتور توكيو به نمايش گذاشته و آكيو تويودا، رئيس اين شركت اظهار كرد: يك خودرو بايد با احساسات ما تغيير كند. اگر خودرو جالب و گيرا نباشد كه ديگر خودرو نيست.



با اين كه اين شركت قصد ورود خودرو خود را در سال جاري به بازار نداشته، اما آن را مثالي براي فناوري‌هايي كه مي‌توانند در آينده در طراحي‌ها وجود داشته باشند، معرفي كرد.

شركت تويوتا در بيانه‌اي اعلام كرد: اين خودرو به نمايش ديدگاه تويوتا از آينده‌اي كه افراد، خودروها و جامعه با هم مرتبطند، مي‌پردازد.

همچنين دو طرح ديگر از خودروهاي تويوتا در اين نمايشگاه رونمايي شد.

مفهوم «FT-EV III» يك خودروي چهارسرنشين الكتريكي است كه بر مبناي طرح تويوتا آي‌كيو ساخته شده است. اين خودروي مجهز به باتري ليتيومي، با يك باتري كامل مي‌تواند تا مسافت تخميني 104 كيلومتر را تحت پوشش قرار دهد.



تويوتا با هدف ارائه يك خودروي مناسب براي سفرهاي كوتاه در سال 2012 كه بازار ايستگاه‌هاي شارژ به انگليس خواهد رسيد، در حال توسعه فناوري خودروهاي الكتريكي خود است.

مفهوم « FCV-R (خودروي سوخت سلولس-واقعيت و انقلاب)» يك خودروي خانوادگي كاربردي بوده كه از سوخت هيدروژني برخوردار است. اين طرح نشانگر گام بعدي براي ورود به بازار يك خودرو تويوتاي با سوخت سلولي تا سال 2015 است. اين خودرو با يكبار شارژ خواهد توانست تا 692 كليومتر مسافت را تحت پوشش قرار دهد.
نظرات بینندگان