arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰

تحويل انبوه سامانه توپ ضد هوايي سعير به نيروي هوافضاي سپاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با حضور وزير دفاع و  فرمانده نيروي هوافضاي سپاه، انبوه سامانه‌هاي توپخانه ضدهوايي سعير كه در سازمان صنايع دفاع‌ به توليد انبوه رسيده است، به نيروي هوافضاي ‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تحويل داده شد.

سردار وحيدي در مراسم تحويل دهي اين سامانه ضد هوايي گفت: سامانه توپ ضدهوايي كه گزينه بسيار خوبي براي پوشش هوايي توپخانه‌اي در ارتفاع پست و متوسط قلمداد مي‌شود، در سازمان صنايع دفاع به صورت كاملا بومي طراحي و به توليد انبوه رسيد و بحمدالله امروز شاهد تحويل انبوه آن به نيروي هوافضاي سپاه هستيم.

وزير دفاع، يكي از قابليت‌هاي اين سامانه را اتوماسيون بودن آن ذكر كرد و افزود: سيستم عملياتي اين سامانه به گونه‌اي است كه با مجموعه راداري و يا اپتيكي هدف را ره‌گيري و بصورت خودكار و بدون نياز به خدمه، توانايي شليك به سمت اهداف مورد نظر را دارد.

وي تاكيد كرد: با پيش‌بيني‌هاي انجام شده، اين سيستم اهداف مورد نظر را در مقايسه با سامانه‌هاي مشابه با ضريب اطمينان بسيار بالاتري منهدم مي‌كند.

وزير دفاع همچنين، با اشاره به برنامه‌هاي وزارت دفاع براي تقويت و روزآمد‌سازي سيستم پدافند هوايي گفت: با تحويل‌دهي انبوه سلاح مذكور،‌ قدرت پدافند هوايي كشور در ارتفاع پست و متوسط به نحو مطلوبي افزايش مي‌يابد. به ويژه اين‌كه بهره‌گيري گسترده آن توسط نيروهاي بسيجي توان زائدالوصفي را در حفاظت از مرزهاي هوايي جمهوري اسلامي ايران ايجاد مي‌كند.

وحيدي با بيان اين‌كه گروه‌هاي مختلف صنعتي وزارت دفاع در توليد اين سامانه ايفاي نقش كردند، گفت: در اين جا لازم مي‌دانم از متخصصان زبده و كارآمد سازمان صنايع دفاع، شركت صنايع الكترونيك و همكاري خوب و تنگاتنگ نيروي هوايي سپاه تشكر و قدرداني كنم.

وزير دفاع در ادامه خاطرنشان كرد: تنوع، حجم و كيفيت بالاي محصولات صنايع وزارت دفاع در حوزه موشكي، هوايي، هوافضا، دريايي، زرهي، خودرويي، مهمات، توپخانه، الكترونيك و اپتيك و ساير حوزه‌ها ،مجموعه‌اي از توانمندي‌هاي بومي را در كشور ايجاد كرده كه قادر است بدون اتكا به خارج و بدون واهمه از هر نوع تحريمي، نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح را تأمين كند.

وي در پايان تأكيد كرد: نيروهاي مسلح عاشورايي جمهوري اسلامي ايران با توكل به خدا و با تأسي و توسل به سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و ائمه معصومين و با تكيه بر استعدادهاي ذاتي و ظرفيت‌هاي بالاي داخلي، آماده دفاع جانانه از حريم ميهن اسلامي هستند و همانگونه كه در دفاع مقدس سرمتجاوز را به سنگ كوبيدند، آماده‌اند تا هرمتجاوزي را با اقتدار درهم بكوبند.
نظرات بینندگان